מסר למשקיעים? תשובה הגדיל את החזקותיו במניות "תמר"

קבוצת דלק רכשה היום מניות של דלק קידוחים, דלק אנרגיה ואבנר בהיקף כולל של קרוב ל-15 מיליון שקל ■ עד כה נמנעו השותפות בקידוח להגיב להחלטת נתניהו לאמץ את מסקנות ששינסקי

בזמן שמשקיעי הנפט מנצלים כל במה אפשרית בתקשורת כדי למחות על החלטתו של ראש הממשלה נתניהו מאמש לאמץ את מסקנות ועדת ששינסקי, השותפות בקידוח "תמר" גוזרות על עצמן ביממה האחרונה דום שתיקה רועם שעה שהן מתכננות את צעדיהן לקראת ההצבעה הצפויה בממשלה על המסקנות ביום א'.

מי שכן בוחר להעביר מסר היום, באמצעות השווקים למשקיעים, הוא יצחק תשובה- מי שהפך למזוהה ביותר עם הכינוי "ברוני הגז" בו השתמשו התומכים בהעלאת תמלוגי המדינה. דלק קבוצה , בבעלותו של יצחק תשובה, רכשה היום בהיקפים גדולים מניות של דלק קידוחים, דלק אנרגיה ואבנר - השותפות בקידוח "תמר".

דלק קידוחים דיווחה לבורסה על רכישת מניות מצד דלק בהיקף של 5.938 מיליון שקל שנעשתה בשער של 13.68 שקל למניה לעומת שער סגירה של 13.6 שקל היום בתל אביב. בכך הגיעה קבוצת דלק להחזקה של 8.25% מהון החברה.

באבנר דיווחו על עסקה בהיקף 4.824 שנעשתה בשעה של 2.401 שקל למניה - לעומת שער סגירה של 2.41 היום. בכך הגיעה דלק להחזקה של 14.1% מהון המניות.

גם דלק אנרגיה דיווחה על עסקה בשווי 4.064 מיליון שקל, בשער של 1,390.46 שקל - לעומת שער סגירה של 1383 שקל. בכך, הגיעה קבוצת דלק להחזקה של 75% מהון המניות של החברה, בדילול מלא.

נציין כי הרכישות היום מצטרפות לשורת רכישות נוספות שביצעה קבוצת דלק בימים האחרונים - אם כי בהיקפים נמוכים יותר, לרוב. שלוש המניות רשמו היום ירידות חדות של עד 3.75% בערכן על רקע אישור מסקנות ועדת ששינסקי להעלאת תמלוגי המדינה מתגליות הגז.