תוניסיה הבאה? צפו בווידיאו: ירי על מפגינים באלבניה

לפחות 3 אנשי אופזיציה נהרגו ועוד עשרות נפצעו כשכוחות הבטחון פיזרו בזרנוקי מים, רימוני גז וגם באש חיה את מאות אלפי המפגינים המאיימים על יציבות השלטון באלבניה

בדרך למהפכה? למרות הקריאה הבינלאומית לרגיעה ולפתיחת משא ומתן, הממשל באלבניה וגם השוטרים לא מגלים הבנה או רחמים מול המפגינים תומכי האופוזיציה. מאות מאנשי המפלגה הסוציאליסטית במדינה עדיין עצורים אחרי המהומות וההשחתה של רכוש ציבורי בבירה טיראנה במהלך היומיים האחרונים.

על פי הדיווחים מאלבניה, לפחות שלושה מפגינים נהרגו בהפגנות. צלם סוכנות הידיעות האלבנית היה במקום ותיעד את האירוע. עשרות שוטרים ומפגינים נפצעו ופונו לבית החולים בעיר. "אתמול היה יום נוראי באלבניה. לא היו מנצחים - רק מפסידים", אמר שגריר ארצות הברית במדינה.

ראשי המפלגה הסוציאליסטית טוענים שתוצאות הבחירות האחרונות שנערכו במדינה - זויפו. בעקבות הטענות על זיופים, מאות אלפי מתנגדי משטר יצאו להפגנות בסוף השבוע מול ביתו של ראש הממשלה סאלי ברישה, בקריאה לפיטוריו. המפגינים דורשים את ראשו של ראש הממשלה, ממש כמו שהמפגינים בתוניסיה דרשו את ראשו של נשיאם בסוף השבוע שעבר.

הטלוויזיה האלבנית משדרת תמונות קשות במיוחד, בהן ניתן לראות יותר מאלף שוטרים משתמשים ברימוני גז, בזרנוקי מים ואפילו באש חיה כדי לפזר את ההפגנות ולמנוע את מה שבממשל מגדירים - ניסיון ההפיכה.