בעיצומם של מבחני הפראק: השורטים על גבעות ירדו 14%

בשבוע שחלף חלה עלייה של 1.6% בשורטים על מניות המעו"ף שהסתכמו ב-827 מ' ש' ■ בישראמקו זינק היקף השורט פי 3.6 ל-5.2 מ' ש' בעוד שמחיר המניה המשיך לצנוח 7.5%

מדו"ח המכירות בחסר השבועי שפרסמה הבורסה לני"ע בת"א עולה כי בשבוע שהסתיים ב-20 בינואר חלה עלייה של 1.6% בהיקף הכספי של השורטים שנעשו על מניות מדד המעו"ף והם הסתכמו ב-827 מיליון שקל לעומת 813 מ' ש' בשבוע שהסתיים ב-13 בינואר.

גם השבוע הוסיף לבלוט השורט הענק על מניות חברה לישראל שגדל ב-9.3% ל-388 מיליון שקל. נזכיר כי בדצמבר עידן עופר לווה 100 מיליון דולר (שהם כ-360 מיליון שקל) ממורגן סטנלי. תמורת ההלוואה הושאלו לבנק הזר 1.4% ממניות החברה לישראל. לפי הידוע, עופר טרם החליט על כניסה להשקעה ספציפית, אולם הוא בוחן מספר השקעות, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והאנרגיה בחו"ל.

במניית פרטנר , אשר תופסת את המקום השני מבחינת היקפי השורט מבין מניות המעו"ף, גדלו היקפי השורט ב-20% ל-137.4 מיליון שקל.

בחברת ישראמקו זינק היקף השורט פי 3.6 ל-5.2 מיליון שקל בעוד שמחיר המניה בשוק המשיך לצנוח בשיעור של 7.5% ל-38.1 אגורות. נציין כי בשבוע זה הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא תומך במלואן בהמלצות ועדת ששינסקי, מה שגרר בתחילת השבוע הנוכחי את אישור הממשלה. הדבר סתם את הגולל על ציפיות המשקיעים להחרגתו של פרויקט "תמר" בו מחזיקה ישראמקו ב-28.8% מהזכויות. גידול ביתרות השורט תוך המשך הירידה בשער המניה מצביע על חוסר האמון של המשקיעים בשווי הנוכחי של החברה.

מניית נפט נוספת שנציין היא גבעות אשר סובלת מתחילת החודש מירידה של עשרות אחוזים. בשבוע האחרון נרשמה ירידה של כ-14% בהיקפי השורט עליה אשר הסתכמו ב-6.35 מיליון שקל בעוד ששער המניה ירד בתקופה זו בכ-5% ל-9.6 אגורות. נראה כי עצביהם של המשקיעים בגבעות נמתחים על רקע הציפיה לפרסום תוצאות קידוחי הפראק שעורכת כעת החברה ב"מגד 5". נציין כי היום צוללת המניה בכ-9% במחזור חריג של כ-70 מיליון שקל.