"להעמיד לדין פלילי את חנין זועבי - אויבת ישראל בכנסת"

ח"כ מיכאלי ליועמ"ש: "זהו צעד חשוב כדי לנצח את אויבינו המסוכנים ביותר - אלה שחיים בתוכנו; אין הבדל בין המפגע שאוחז בנשק לבין זה העומד מאחוריו, מעודדו ונותן רוח גבית למעשיו"

בעקבות מסקנות הביניים של ועדת טירקל שהתפרסמו השבוע וקבעו כי לא היה פגם בהתנהגותם של חיילי צה"ל באירועי ה"מרמרה", פנתה היום (ג') ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין פלילי בעקבות חלקה במשט לעזה.

"על אף הרגישות הרבה של נושא זה, עלינו לדון בנושא הימצאות אויבי ישראל כחברים בכנסת ישראל, ואף לפעול בעניין", כתבה מיכאלי ליועמ"ש.

לדברי מיכאלי, "ח"כ חנין זועבי היתה על ה'מרמרה' וליוותה את פעילי הטרור, ייצגה אותם בתקשורת ואף התעמתה עם חיילי צה"ל בעצמה, כפי שנראה בקלטת הוידיאו שנחשפה. פרשה זו מעלה על סדר היום שאלה כואבת לגבי נבחרי ציבור היושבים במוקדי ההחלטות, אשר בהנפת אצבע יכולים להכריע נושאים הרי-גורל עבור מדינת ישראל, אך בפועל פועלים כאויב לכל דבר, שכל מטרתו היא להזדהות עם עוכרי ישראל ולפעול בשרותם".

נזכיר כי בעבר כבר פנתה מיכאלי אל שר הפנים בבקשה שישקול לשלול את אזרחותה של ח"כ זועבי בגין חלקה במשט, אך בקשתה זו לא נענתה. כעת מבקשת מיכאלי לנקוט בהליכים פליליים.

"ח"כ זועבי ידעה היטב, בניגוד להצהרותיה, כי לצידה על ספינת ה'מרמרה' היו לוחמים חמושים, שהתכוונו להגיע לעימות צבאי אלים עם לוחמי צה"ל. מסוכן המצב בו איש ציבור קושר קשר כנגד המדינה, משתתף בפעילות עוינת ונוטל חלק פעיל בתכנון מוקדם ובהסברה נגד המדינה, מבלי שהוא מנסה אפילו להסתיר את כוונות הזדון שלו כנגד ישראל. אין הבדל בין המפגע שאוחז בנשק ותוקף את חיילי צה"ל לבין זה העומד מאחוריו, מעודדו ונותן רוח גבית למעשיו", כתבה מיכאלי.
.
מיכאלי ביקשה מהיועמ"ש להורות למשטרה לפתוח בהליך פלילי כנגד זועבי, בחשד לעבירות חמורות שגרמו נזק למדינת ישראל.

"צעד שכזה יהיה ראשון אך חשוב בדרכנו הארוכה לנצח את אויבינו הקשים והמסוכנים ביותר - אלה שחיים בתוכנו, מבקשים בשם הדמוקרטיה את הכוח להכריע את עתיד המדינה, אך ברגע האמת חושפים את פרצופם האמיתי כשונאי ישראל וכאויביו המרים והנצחיים של עמנו", כתבה מיכאלי.

לדבריה, "יהיה זה נכון וצודק שחנין זועבי ויתר האזרחים הישראלים שהשתתפו באירועי ה'מרמרה' ייחקרו עד תום על קשריהם ופעילותם בחסות גורמים עוינים ובמימון, כפי הנראה, איראן, סוריה או החמאס".