רבנים נגד רשת Fox News: מאשימים אותה בזילות השואה

פרסמו ב"וול סטריט ג'ורנל" מכתב לרופרט מרדוק, בעל השליטה ברשת, בו הם דורשים כי נשיא Fox, רוג'ר איילס, יתנצל על התבטאות קשה ■ בנוסף הם דורשים להעניש את המגיש גלן בק

מאות רבנים בארה"ב מעצימים את הקמפיין נגד ערוץ החדשות הימני Fox News ונגד אחד ממגישיו המרכזיים, גלן בק, בגין מה שהם מתארים כמנהגו של בק לנצל לרעה את השואה ובגין התבטאותו של מנכ"ל Fox News, רוג'ר איילס, נגד מה שהוא הגדיר "רבנים שמאלניים".

היום (ה'), יום השואה הבינלאומי, מתפרסם מכתב גלוי לרופרט מרדוק, בעל השליטה ב-Fox News, ב"וול סטריט ג'רנל" (אף הוא בשליטת מרדוק) ובשבועון היהודי "פורוורד", בחתימת 400 רבנים.

במכתב מואשמים בק ואיילס בזילות זכר השואה ומשמעותה. החתומים דורשים ממרדוק להעניש את בק על שהאשים את המיליארד ג'ורג' סורוס בשיתוף-פעולה עם הנאצים. הם אף תובעים שאיילס יתנצל על התבטאותו נגד הרבנים.

בין הרבנים החתומים במכתב נמצאים ראשי הזרמים הקונסרבטיבי, הרפורמי והתנועה ליהדות מתחדשת וכן גם רבנים אורתודוכסיים בולטים.

הטענות כנגד איילס מתייחסות בעיקר לראיון שקיים ב-16 בנובמבר למגזין המקוון "דיילי ביסט", בעקבות ביקורת גוברת של חוגים יהודים נגד Fox News ובק. בראיון זה הוא אמר כי "יש רבנים שמאלניים שבאופן עקרוני חושבים שלאף אחד אין זכות להשמיע את המילה 'שואה' בשידור".

אין זו ההתבטאות היחידה של איילס שעוררה את כעסם של הרבנים. כחודש לפני הראיון החליטה רשת הרדיו הציבורית NPR לפטר את הפרשן חואן וויליאמס, לאחר שזה אמר בראיון ל-Fox News כי "כאשר אני עולה על מטוס ואני רואה אנשים בלבוש מוסלמי, כלומר אנשים שמגדירים עצמם בראש ובראשונה כמוסלמים, אני מתחיל להיות מודאג. אני נעשה עצבני".

איילס אמר על כך כי "NPR היא כמובן נאצית. יש לה מעין יחס נאצי. היא האגף השמאלני של הנאציזם". בהמשך הוא גם הציע לוויליאמס חוזה ברשת בשווי שני מיליון דולר בשנה.

סורוס בשירות הנאצים?

סורוס, שבעיני גורמים ימניים רבים נחשב ל"אויב הציבור מספר 2" (ברק אובמה הוא כמובן "מספר 1") בגלל תרומותיו לגופים ליברליים, שימש מטרה לתחקיר של בק, ששודר בשנה שעברה ב-3 שידורים בהמשכים של Fox News. בק טען כי סורוס שרד את השואה, בהיותו נער בן 14, מפני ששיתף פעולה עם הנאצים למשלוח יהודים אחרים למחנות ההשמדה.

לטענת בק, סורוס "נהג ללכת עם איזה אנטישמי, למסור ליהודים מסמכים, להחרים את רכושם ולשלוח אותם (למחנות). סורוס היה חלק מזה. הוא סייע להחרים דברים. זה היה מפחיד. הנה, נער יהודי שמסייע לשלוח יהודים למחנות ההשמדה".

התקפת בק על סורוס לא היתה הפעם הראשונה שבה השדרן ניצל לפי הרבנים לרעה את המילה "שואה" כדי להתסיס מאזינים, כפי שנאמר במכתב: "בשידוריו השתמש בק מאות פעמים במילים 'שואה' ו'נאצים' כדי לתאר אנשים שעימם יש לו חילוקי דעות".

בדרך שגרה משווה בק מנהיגים בארה"ב לנאצים ומוצא קווי דמיון בין הקמפיין שלו נגד "פרוגרסיבים" לבין הפעילות של "ציידי הנאצים הישראליים". בק אמר כי קידום "טובת הכלל", המוטו של גופים ליברליים, מוביל ל"למחנות השמדה".

"באווירה הפוליטית הטעונה של השיח הציבורי העכשווי, דברים רבים נסבלים, דברים רבים אחרים נדחים, ומאחרים מתעלמים", נאמר במכתב הרבנים. "אך כאשר משתמשים בשואה להכלמת אנשים או ארגונים, שעימם יש חילוקי דעות, הדבר גורם לזילות זיכרון השואה ומשמעותה. זה מה ש-Fox News עשתה בשבועות שחלפו, ולא רק 'רבנים שמאלנים' חושבים כך".