ינסו לזרז פיתוח תמר: לנדאו ייפגש מחר עם תשובה ושותפיו

הפגישה על-רקע הסכנה להפסקת הזרמת הגז ממצרים ■ לנדאו מבקש להבטיח כי הגז מתמר יתחיל לזרום לארץ ב-2013 ואולם היעד הזה נראה כיום קשה להגשמה

שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו וצמרת משרדו ייפגשו מחר עם בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה ושותפיו להחזקת "תמר" נובל אנרג'י, ישראמקו ודור גז.

הפגישה נועדה לדון בדרכים לזרז את תכנית הפיתוח של מאגר תמר, על-רקע הסכנה להפסקת הזרמת הגז ממצרים. לנדאו מבקש להבטיח כי הגז מתמר יתחיל לזרום לארץ ב-2013 ואולם היעד הזה נראה כיום קשה להגשמה. תכנית הפיתוח של תמר, בעלות של שלושה מיליארד דולר הוקפאה למעשה לפני כשלושה חודשים לאור אי-הודאות שנוצרה בעקבות המלצות ועדת ששינסקי.

משרד התשתיות הלאומיות קיים הערב דיון הערכת מצב בעקבות אירועי הימים האחרונים, בהשתתפות כל גורמי האנרגיה הקשורים למשרד. ממהלך הדיון עולה, כי אספקת הגז לישראל נמשכת כסדרה גם בימים אלו. במקביל, ממשיך המשרד לעקוב אחר המתרחש. דוברת משרד התשתיות ציינה כי בתרגיל שגרה בשעת חירום שנערך בחודש יוני האחרון, תורגל תרחיש של הפסקת הזרמת גז טבעי למשק הישראלי. בעקבות התרגיל, גובשו המלצות שונות בתחומים מקצועיים והשתפרה היערכות משרד התשתיות הלאומיות וגופי התשתית, למצבים של שיבוש באספקת הגז.