תיאטראות ישראל תשקיע 200 מיליון שקל ב"יס פלנט" ראשל"צ

מדובר במגה פלקס שנבנה בסמוך לסינמה סיטי בראשון-לציון ושייפתח בעוד 15 חודשים ■ מוקי גרדינגר, מבעלי השליטה בחברה: "זה לא פרויקט של אגו. יש מקום לשני המתחמים"

חברת תיאטראות ישראל תשקיע כ-200 מיליון שקל בבניית קומפלקס "יס פלנט" בראשון-לציון, שלפי התוכניות צפוי להיפתח בעוד 15 חודשים - כך מסר היום (ב') מוקי גרדינגר, מבעלי השליטה בחברה, במסיבת עיתונאים שכינס להצגת הפרויקט.

פרויקט "יס פלנט" נבנה בסמוך לסינמה סיטי בראשון-לציון וצפוי להתחרות בו ישירות.

"קונספט שונה"

המרכז הקולנועי ייפרס על-פני 30 דונם ויכלול 25 אולמות קולנוע עם 3,500 מקומות ישיבה ואולם IMAX. כמו כן יכלול המרכז אולמות לכנסים ואירועים, מסעדות, פאבים, בתי-קפה ו-600 מקומות חניה בצמוד לפרויקט.

בהתייחס לסמיכות הפרויקט לסינמה סיטי בראשון-לציון, שמאז פתיחתו נוחל הצלחה, אומר גרדינגר כי "הסינמה סיטי הוא חלק ממרכז קניות ובקונספט שונה מהמרכז שנמצא כאן. כאן מדובר במרכז בידורי ופנאי שהוא 'סטנד אלון'". לדבריו, למרכז החדש יש נגישות וחניה טובים יותר.

- הפרויקט הוא פרויקט של אגו ושל הבנה שאם לא תציעו פרויקט גדול, תשאירו את השוק לסינמה סיטי בארץ?

"אחד החוקים הראשונים הוא שביזנס לא קשור לאגו. אנחנו עושים אנליזות מאוד מדויקות לפוטנציאל השווקים בהם אנחנו נכנסים. אנחנו רואים כאן פוטנציאל למרכז אזורי".

- מה צפי ההכנסות שלכם, וכמה זמן ייקח לכם להחזיר את ההשקעה?

"כחברה ציבורית אנחנו לא מדברים על תחזיות. בענף הקולנוע החזר ההשקעה צריך להיות יחסית מהיר. בענף יש שהחזירו את ההשקעה תוך 3 שנים, ויש שתוך 8 שנים. החזר השקעה של 10 שנים הוא לא מוצלח".

- ובכל זאת, מדובר בשני מרכזי קולנוע גדולים שכבר נמצאים בראשון-לציון. כמה לקוחות הם כבר יוכלו למשוך אליהם?

"בפרויקט כמו שאנחנו בונים, אנחנו מעריכים כי פוטנציאל הקהל שלנו הוא בין מרכז תל-אביב בצפון עד אשדוד בדרום ואולי רחוק מכך. הנגישות היום יוצאת מן הכלל. יש בוודאי מקום לשני מתחמים".

לדברי ראש עיריית ראשון-לציון, דב צור, "ברור שזו פליאה ששני עסקים כאלה קמים בעיר, אבל תיאטראות ישראל היו נחושים ששני עסקים כאלה יכולים לחיות זה לצד זה".

חברת תיאטראות ישראל מפעילה היום 12 בתי-קולנוע תחת המותג "רב-חן" וכן שני מרכזי "יס פלנט" - ברמת-גן ובחיפה.