ת"א סגרה בעליות; מניות "לוויתן" זינקו, גבעות קפצה 13%

מהומות בקהיר והתנגשויות בין תומכי מובארק ומתנגדיו למרות הנאום הפייסני שלו מאתמול ■ מגמה מעורבת באירופה

עליות שערים נרשמו היום בבורסה של תל אביב, לאחר העליות החדות בוול סטריט אתמול ובמקביל למגמה מעורבת בבורסות אירופה וצפי לפתיחה מעורבת בוול סטריט. זאת, למרות שבמצרים הרוחות מתלהטות: מאות אלפי תומכי ומתנגדי המשטר מפגינים אלה מול אלה - חלקים נוהרים לכיכר אל תחריר, אחרים נוהרים לכיוון הבניין הטלוויזיה המצרית. יריות נשמעו ברחובות קהיר בין הצדדים הניצים במסגרת העימותים פיזיים שפרצו בין המפגינים. הצדדים משתמשים גם באלות, אבנים ומקלות בהתגוששות האלימה. הצבא עומד מנגד ולא מתערב כדי להפריד בין הצדדים.

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה נשמע אופטימי מתמיד בשיחה עם "גלובס" והמליץ לנצל את הירידות ולהצטייד בסחורה: "התגובה בשווקים לאירועים במצרים מבטאת פאניקה מוגזמת". מעוז אינו מוטרד מהשפעת כלכלת מצרים על העולם, וזאת מכיוון שמדובר בכלכלה קטנה יותר מהכלכלה הישראלית: "אמנם יש במצרים כמעט 85 מיליון איש, אך הכלכלה המצרית קטנה קצת יותר מהישראלית", ציין.

בסקירה חודשית שפרסם יוסי אפרתי, מנהל מחלקת השקעות בחברת הכשרה ביטוח, הוא מציין כי "אנו נמצאים בתקופה חדשה במזרח התיכון שאיש אינו יודע מה היא צופנת, אך שוק ההון מתרגל מהר למצבים חדשים, כל עוד בצד הכלכלה נמשך השיפור. בארה"ב קצב צמיחת התוצר היה 3.2% מעבר לצפיות בשוק וגם הצריכה הפרטית הפתיעה לטובה כאשר צמחה בקצב מרשים של 4.4%". האפיק המומלץ של אפרתי הוא אפיק המניות בדגש על חברות מעו"ף בשוק המקומי וכן השוק בארה"ב.

הדוחות הכספיים מתחילים לזרום לשוק; עליות חדות בטבע, ישראמקו וגבעות

פריגו פירסמה אתמול כי ברבעון הפיסקאלי השני רשמה הכנסות ורווחי שיא ועדכנה כלפי מעלה את התחזית השנתית לרווח למניה. ההכנסות עלו ב-23% ל-718 מיליון דולר והחברה דיווחה כי רווחיה זינקו ב-46% ל-98 מיליון דולר או 1.05 דולר למניה לעומת צפי כי תדווח על רווח של 95 סנט מניה. פריגו רושמת עלייה חדה הבוקר עקב פער חיובי של כ-4.2% מול ניו יורק.

אלווריון סיכמה הבוקר את שנת 2010 ואת הרבעון הרביעי שלה ומציגה עלייה של 23.1% במשלוחים הרבעוניים ל-48.5 מיליון דולר לעומת הרבעון השלישי של 2010. ההכנסות הרבעוניות רשמו ירידה של 7% ל-50.3 מיליון דולר לעומת הרבעון השלישי וירידה של 16.6% לעומת הרבעון הרביעי של 2009. הצפי בוול סטריט עמד על הכנסות רבעוניות של 55.52 מיליון דולר. בשורה התחתונה, מדווחת אלווריון על הפסד על בסיס non-GAAP של 11.2 מיליון דולר או 18 סנט למניה, לעומת צפי להפסד מינורי יותר של 5 סנט למניה.

גם מג'יק פרסמה הבוקר את תוצאותיה. החברה דיווחה כי הרווח הנקי זינק ב-106% והגיע ל-3.1 מיליון דולר או 9 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 1.5 מיליון דולר או 5 סנט למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2009.

טבע וסרגון רשמו עליות עקב פערים חיוביים. מניות הבנקים רשמו עליות במהלך היום אולם סגרו בירידות. נציין את דיסקונט ולאומי . גבעות המשיכה לרכז עניין רב ורשמה עלייה חדה. עוד בסקטור הגז והנפט בלטו ישראמקו ורציו .

בלידר שוקי הון מעדכנים היום את שווי מאגר "תמר" ומעלים ההמלצות למניות הקשורות לקידוח - ישראמקו, אלון גז וכהן פיתוח ל"קנייה". "העלייה בפרמיית הסיכון אשר חלה בעקבות האירועים במצרים הורידה את רמת התחרות והחלישה את האטרקטיביות של הגז המצרי", אומר האנליסט עוז לוי מלידר.

נס טכנולוגיות דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בשיא של 157.4 מיליון דולר, גידול של 16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם ב- 7.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 11.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009.

פרולור ביוטק דיווחה היום על תוצאות חיוביות מניסוי השוואתי של הגירסה ארוכת הטווח של התרופה להמופיליה פקטור 9 בעכברים המופילים אשר חסרים פקטור 9 (Factor IX).

דירקטוריון אמות החליט אמש כי בשנת 2011 בכוונת החברה לחלק דיבידנד בסך של 0.56 שקל למניה, שישולם ב-4 תשלומים רבעוניים של 0.14 שקל למניה, בתום כל רבעון קלנדארי.

אספן גרופ מרחיבה את פעילותה בתחום של הקמה ואחזקה של מתקני אנרגיה סולאריים. היום הודיעה החברה, כי חתמה על הסכם נוסף עם חברת הרים ירוקים, להקמת מערכות סולאריות בהשקעה של כ-9.5 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]