ינואר באופנה: קניון שבעת הכוכבים עקף את קניון רמת-אביב

זאת ברמת הפדיון למ"ר ■ פדיונות האופנה וההנעלה עלו ב-3.7% ■ קניון עזריאלי הוביל את העלייה בפדיונות עם זינוק של 14% ■ 47 רשתות עלו בפדיונות, לעומת 28 רשתות שירדו

שנת 2011 נפתחה ברגל ימין. מנתוני מערכת ריס עולה כי מכירות האופנה וההנעלה רשמו בחודש ינואר 2011 עלייה של 3.76%. מדובר בנתוני 1,625 חנויות זהות של הרשתות החברות במערכת ריס.

מבין 12 הקניונים המובילים בישראל לפי דירוג "גלובס", קניון עזריאלי בתל-אביב הוביל את העלייה בפדיונות עם שיעור עלייה של 14%. הפדיון למ"ר בקניון עזריאלי עמד על 89 שקל למ"ר, והיה גבוה ב-18.6% מהפדיון הממוצע של הקניונים המובילים, שעמד על 75 שקל למ"ר. העלייה בפדיונות בקניון עזריאלי משקפת את השפעת פתיחת חנות H&M בקניון על עסקי האופנה וההנעלה בפועלים בסמוך לה.

בסך-הכול קניון עזריאלי הוא הקניון השלישי המוביל בפדיון ממוצע למ"ר ליום. רמת הפדיון למ"ר הגבוהה ביותר בינואר נרשמה בקניון שבעת הכוכבים, וזו עמדה על 100 שקל למ"ר.

קניון שבעת הכוכבים עוקף לראשונה את קניון רמת-אביב ברמת הפדיון למ"ר של הרשתות החברות במערכת ריס. בקניון רמת-אביב נרשם פדיון של 96 שקל למ"ר, והוא הקניון השני המוביל מבחינת הפדיון למ"ר.

רמת הפדיון הרביעית למ"ר נרשמה בקניון מול הים ובקניון מלחה. בשניהם עמד פדיון חנויות האופנה וההנעלה על 83 שקל למ"ר. במול הים הנתון משקף עלייה של 12.3% בפדיונות, ואילו בקניון מלחה הוא משקף עלייה של 2.5% בפדיונות.

12 הקניונים המובילים בישראל כוללים גם את הקריון, קניון איילון, קניון אבנת, קניון רחובות, דיזנגוף סנטר, קניון הזהב והגרנד קניון. בסך-הכול 8 מתוכם חתמו את ינואר עם עלייה בפדיונות, לעומת 4 שחתמו את החודש עם ירידה בפדיונות. שיעור העלייה הממוצע בפדיונות האופנה וההנעלה, שנרשם ב-12 הקניונים עומד על 1.6% בלבד.

חשוב לציין כי רמת הפדיון למ"ר אינה משקפת בהכרח את רמת רווחיות החנויות הפועלות בקניונים אלה, כיוון שלרוב מחירי השכירות בקניונים המובילים גבוהים משמעותית ביחס לממוצע.

למרות העלייה הכוללת בפדיונות, חשוב לציין כי עדיין רמת הפדיונות שנרשמה בינואר 2011 נמוכה ב-6.3% מרמת הפדיון למ"ר שנרשמה בינואר 2008, טרם המשבר הכלכלי. נתון זה מעיד כי רשתות האופנה עדיין לא התאוששו מהמשבר הכלכלי.

בנוסף, חשוב לציין כי פדיונות ינואר מעידים על שונות גבוהה בביצועי הרשתות השונות וכן בביצועי חנויות שונות. מנתוני ריס עולה כי 47 (63%) מבין הרשתות ותתי-הרשתות החברות במערכת ריס, חתמו את ינואר עם עלייה בפדיונות, לעומת 28 רשתות ותתי-רשתות שחתמו את ינואר עם ירידה בפדיונות.

פידיון
 פידיון