מו"מ למיזוג פלייטק ו-Ladbrokes לפי 2.2 מיליארד ליש"ט

ה"דיילי טלגרף": המיזוג עשוי לשנות את מפת תעשיית ההימורים העולמית ■ המו"מ מתנהל לצד ניסיון נפרד של Ladbrokes לרכוש את חברת 888 תמורת 240 מיליון ליש"ט

חברת ההימורים הבריטית הותיקה Ladbrokes מקיימת שיחות עם חברת פלייטק , ספקית תוכנות ההימורים הגדולה בעולם הנשלטת ע"י טדי שגיא (כ-40%). מדובר בשיחות על מיזוג ענק בשווי של 2.2 מיליארד ליש"ט (כ-3.5 מיליארד דולר) בין שתי החברות, מיזוג שעשוי לשנות את מפת תעשיית ההימורים העולמית, כך דיווח היום העיתון הבריטי "דיילי טלגרף".

על-פי הדיווח, הנחתה חברת ההימורים הבריטית את בנקי ההשקעות UBS וגרינהיל לבחון את אפשרות המיזוג. המו"מ הנמצא בשלבים הראשוניים מתנהל לצד ניסיון נפרד של Ladbrokes לשאת ולתת על רכישת חברת הגיימינג האינטרנטית 888 בתמורה ל-240 מיליון ליש"ט שגם היא נשלטת ע"י איש העסקים הישראלי אבי שקד.

איחוד הכוחות של Ladbrokes עם פלייטק תהפוך את הראשונה מחברה הפועלת ישרות מול הלקוחות כאשר היא מפעילה כ-2,700 חנויות הימורים, לחברה שגם מספקת תוכנות להימורים באינטרנט כגון תוכנות למשחקי קזינו ופוקר. מהלך זה גם יאפשר לה לבלום את המיזם המשותף שהקימה יריבתה, וויליאם היל, עם פלייטק בשנת 2008.

בחודש שעבר דיווחה פלייטק על עלייה של 26% ברווח הגולמי ב-2010 ל-173 מיליון אירו, כאשק חלקה מהמימזם האינטרנטי עם וויליאם היל בו היא מחזיקה ב-29% עלה ב-37% ל-30.8 מיליון אירו. שווי השוק של פלייטק עומד על כ-937 מיליון ליש"ט ושווי השוק של Ladbrokes עומד על כ-1.24 מיליארד ליש"ט.