עיני: נדרוש את העלאת שכר המינימום והוזלת הדלק, המים, הלחם והדירות

(עדכון) - יו"ר ההסתדרות מאיים להשבית את המשק אם לא ימולאו הדרישות ■ בינתיים בציבור: ביום א' תתקיים הפגנה מול משרד רה"מ תחת הסלוגן "ביבי מחלק את ישראל לעשירים ועניים"

"היום בבוקר שטחנו את כל הדרישות שלנו בפני ראש הממשלה. בשורה התחתונה, לצערי, לא חלה שום התקדמות, ואנחנו לא אנשי בשורות" - כך אמר היום (ד') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במסיבת עיתונאים שכינס אחר-הצהריים בתל-אביב.

עיני מנה את דרישות ההסתדרות נוכח גל ההתייקרויות במשק, דרישות שאם לא ייענו תצא ההסתדרות לשביתה כללית במשק, לפחות על-פי האיומים.

"דרישה ראשונה היא העלאת שכר המינימום", אמר עיני. "מיליון אנשים בישראל משתכרים שכר מינימום. דרישה שנייה היא הורדת מחירי המים. כל אחד שמקבל את חשבון המים הביתה מרגיש את הזינוק של עשרות אחוזים. הנושא השלישי הוא מחירי הדלק - ביקשנו לבטל את המיסוי על הדלק. דבר נוסף שעלה בישיבה הבוקר - מחירי הלחם; הלחם הוא מוצר בסיסי לא פחות מהמים. אנו מבקשים לא להעלות את מחיר הלחם. כמו כן עלה נושא מחירי הדירות. ביקשנו להקים ועדה משותפת שתבחן איך מצליחים להוריד את מחירי הדירות ואת מחירי שכר הדירה. מאות אלפי זוגות צעירים בישראל לא יכולים לקנות בית וגם לא יכולים לשכור דירה בגלל המחירים".

עיני ציין כי "מבחינתנו המאבק נמשך", והדגיש כי מחר (ה') תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה במשק, מה שיסלול את הדרך להשבתת המשק בעוד כשבועיים. "אני מקווה שלא נגיע להשבתה כללית במשק", אמר עיני.

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר בטון תקיף כי "אנו דורשים מנתניהו להוריד את מחירי המים ב-35%. לא פחות".

הציבור ייצא לרחוב?

על רקע גל ההתייקרויות במשק של מוצרי המזון, הדלק והמים ולאור קיתונות הביקורת על החלטות הממשלה, ייתכן שהציבור בישראל מתחיל לצאת מהאדישות ומהמחאות ברשתות החברתיות או בטוקבקים. לראייה, מתארגנת מחאה ציבורית ראשונה נגד הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו.

תחת הסלוגן "ביבי מחלק את ישראל לעשירים ועניים" מוזמנים אזרחי ישראל ביום ראשון הקרוב, 13 בפברואר, בשעה 9:00 בבוקר, להפגין מול משרד ראש הממשלה במחאה על העלאות המחירים והפגיעה ביכולתם להתפרנס בכבוד. בין המארגנים של ההפגנה: התנועה הקיבוצית, תושבי הפריפריה, ארגון הנכים ונהגי המוניות והמשאיות.

המארגנים מוחים על העלאות המחירים האחרונות במשק הפוגעות ביכולתם של האזרחים להתפרנס ולחיות בכבוד.

יואל מרשק, ראש אגף המשימות של התנועה הקיבוצית וממובילי ההפגנה, אמר כי "ביבי רומס את ערכי היסוד של מדינת ישראל ושל העם היהודי, ובהם הסולידריות המתבטאת ב'ואהבת לרעך כמוך'. בני אדם לא מסוגלים לחיות במדינה בה העשיר מתעשר והעני מתענה. ב-1996 ביבי איים בזה שפרס יחלק את ירושלים, אבל הסכנה האמיתית היא שביבי מחלק היום את ישראל לעשירים ולעניים".

לדבריו, "רבע מאזרחי המדינה ושליש מהילדים חיים בעוני. 20% מתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים הולכים לישון רעבים. לאזרחי ישראל יש גורל משותף, ועלינו לעמוד חזית אחת מול האיום הקיומי שמדיניות נתניהו מציבה לפתחנו".

אוהל מחאה נגד הממשלה ברמת-השרון

גם ראש עיריית רמת-השרון, איציק רוכברגר, החליט, בצוותא עם חברי מועצת העיר, לצאת למאבק פומבי נגד "מדיניות העושק של הממשלה".

החל מיום ראשון הקרוב יוקם אוהל מחאה בכיכר העירייה, בו יישבו ראש העיר רוכברגר והצוות הניהולי הבכיר של העירייה, כדי להחתים את תושבי רמת-השרון על עצומה הדורשת הפחתה של מחירי המים, הדלק והלחם.

"המחאה של העירייה ושל תושבי רמת-השרון תצטרף לחזית המאוחדת של השלטון המקומי, ההסתדרות והתאחדות התעשיינים, במאבק חברתי-אזרחי לעצירת מדיניות העושק הממשלתית ולומר לממשלה די, עד כאן", אומר רוכברגר.

בעירייה מזמינים את הציבור להגיע לכיכר, לחתום על העצומה ולסייע במאבק. נשאר רק לראות כמה יבואו.