לקנא באמריקנים: בארה"ב משלמים 3 שקלים לליטר בנזין

מחירי הדלק בארה"ב מזנקים - כמו בישראל - אך בשל שיעור המס הנמוך שם, האמריקנים סובלים הרבה פחות מאשר הישראלים

לא רק בישראל מחירי הדלק מזנקים - אלא גם בארה"ב; רק שבארה"ב משלמים עדיין הרבה פחות מאשר בישראל, כיוון שנטל המס נמוך יותר. מחיר הדלק הממוצע בארה"ב עלה ב-50 סנט לגאלון ושוהה כעת ברמת שיא - 3.127 דולר לגאלון, שהם 3.06 שקלים לליטר בנזין.

למרות הזינוק במחירי הדלק בארה"ב, הם עדיין נמוכים מהשיא ההיסטורי שנרשם בקיץ 2008, אז עמד מחיר חבית נפט על 147 דולר. באותה תקופה נסק מחיר הדלק בארה"ב לשיא של 4.11 דולר לגאלון. מומחים בארה"ב לא צופים כעת חזרה לרמות השיא של 2008, כיוון שמחיר הנפט עדיין רחוק מהשיא דאז.

"תהיה זו טעות לחשוב שאנחנו בדרך לשיא של 2008", אמר האנליסט טום קלוזה לסוכנות הידיעות AP. הוא צופה שהביקושים לנפט יחלו לרדת עד חודש מאי ושצריכת הנפט העולמית לא תעלה בשיעור משמעותי.

אך למרות זאת, קלוזה מעריך שמחיר הדלק בארה"ב ימשיך לעלות לרמה של 3.5-3.75 דולר לגאלון עד האביב בשל סיבות עונתיות, שכן עונת הקיץ בארה"ב ידועה כ"עונת הטיולים" כך שהביקושים לדלקים יגדלו.

מנתונים שנאספו בסוף שנת 2010, עולה כי המדינה הזולה ביותר לרכישת דלק היא ונצואלה - שם עומד מחירו של גאלון בנזין על 87 סנט אמריקאי בלבד. בתרגום לשקלים - מדובר במחיר של 82 אגורות לליטר בנזין בלבד. מדינה נוספת המתאפיינת במחיר דומה היא טורקמניסטאן. מטבע הדברים, בולטות לצידן גם ערב הסעודית ולוב. העם המצרי, אגב, גם כן לא יכול להתלונן יותר מדי על מחירי הדלק ביחס לעולם, שם עמד בסוף 2010 מחיר הדלק על 1.17 דולרים לגאלון - 1.15 שקלים לליטר.