מכירת כלל ביטוח: נציגי פרמירה נמצאים בארץ

בסוף ינואר נחשף ב"גלובס" כי המגעים בין אי.די.בי לקרן האירופית נמצאים בשלב מתקדם לפי 1.9 מיליארד דולר, פרמיה של כ-30%

האם מכירתה של כלל ביטוח לקרן פרמירה עושה השבוע צעד משמעותי קדימה? ל"גלובס" נודע כי החל מתחילת השבוע הנוכחי נמצא מספר רב של נציגי פרמירה בארץ בשיחות מול כלל ביטוח, כאשר אנשי אי.די.בי, השולטת בחברה, הבהירו לפרמירה כי הקרן תצטרך לשפר משמעותית את הצעתה הקודמת כדי שדנקנר יסכים למכור.

עוד נודע כי ישנם מתמודדים נוספים במירוץ על רכישת החברה כאשר בקרבתו של דנקנר, בין שותפויו ויועציו, חלוקות הדעות האם למכור את החברה. "הכל תלוי במחיר שיוצע", ציין מקורב למשא ומתן.

נזכיר כי בסוף ינואר נחשף ב"גלובס" כי דנקנר נמצא על סף מכירת כלל ביטוח, המנוהלת על ידי שי טלמון, לפרמירה לפי שווי מוסכם של כ-1.9 מיליארד דולר. פרמירה עצמה, נכון לסוף ינואר, התכוננה להתחיל בבדיקת נאותות (דיו דיליג'נס) בכלל ביטוח.

מקורב לאי.די.בי, שלא היה מעוניין להזדהות עקב רגישות העניין, אמר ל"גלובס" בסוף ינואר כי מדובר במו"מ רציני. "נוחי באמת רוצה למכור, ואם העסקה טובה - הוא יעשה אותה", אמר המקורב.

כלל ביטוח נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.47 מיליארד דולר (כ-5.39 מיליארד שקל), כך שהמחיר סביבו מתנהל המשא ומתן מהווה פרמיה של כ-30% על מחירה היום בבורסה.

החברה מנהלת כספים פנסיוניים בכ-84 מיליארד שקל, ומחזיקה ב-16% משוק החיסכון ארוך הטווח (ביטוחי חיים, קופות גמל וקרנות פנסיה) בישראל. היקף הפרמיות השנתי של כלל ביטוח הוא כ-10 מיליארד שקל.