IBI: ירידה של עד 20% במניות "לוויתן" אם לא יימצא נפט

העלאת המלצה לישראמקו ל"נייטראלי" מ"הפחת"; מחיר היעד: 40 אג' ■ ישראמקו צנחה 35% ב-4 חודשים ■ IBI: להיחשף לסקטור באמצעות קבוצת דלק ודלק אנרגיה

לאחר שבמשך חודשים ארוכים היה גיל בשן, אנליסט האנרגיה של IBI, הדובי ביותר על מניות הגז בכלל ועל ישראמקו בפרט, מעדכן הבוקר (א') בשן את המשקיעים בשינויים בהמלצותיו.

השינוי הבולט ביותר הוא "התהפכותו" של בשן בנוגע לישראמקו. בשן ממליץ על ישראמקו בהמלצת "נייטראלי" במחיר יעד של 40 אגורות. כזכור, כבר באמצע נובמבר 2010, לאחר פרסום המלצות הביניים של ועדת ששינסקי, העריך בשן כי ישראמקו היא הנפגעת העיקרית והפחית את ההמלצה מ"קנייה" ל"הפחת" וחתך את מחיר היעד מ-64 אגורות לטווח שבין 47 אגורות בתרחיש האופטימי ל-33 בתרחיש הפסימי.

מי שעקב אז אחר המלצתו של בשן, חסך לעצמו עוגמת נפש רבה וירידה של כ-17% בשווי החזקותיו בישראמקו. ב-4 חודשים האחרונים צנחה מניית ישראמקו בכ-35%, כאשר מתחילת השנה ירדה בכ-12%.

ההמלצה לדלק אנרגיה הועלתה ל"קנייה" מ"נייטראלי" עם מחיר יעד שעודכן ל-1,520 שקל למניה מ-1,350 שקל למניה. מדובר בפרמיה של כ-11% על מחיר הבסיס הבוקר בתל אביב.

בשן ממליץ למשקיעים להגדיל חשיפה לסקטור הנפט והגז דרך חברות האם - דלק קבוצה ודלק אנרגיה, אשר מגלמות תמחור יחסי נמוך יותר ויחס סיכוי-סיכון אטרקטיבי יותר. ההמלצה לקבוצת דלק נותרה על "קנייה" במחיר יעד של 1,050 שקל למניה.

בשן לא מתייחס בסקירתו לרציו בכלל, אך כותב כי "הפרמטר הדרמטי ביותר לשינוי בשווי המניות הוא הנפט (בלוויתן, ה.ק.). בתרחיש של כישלון הקידוחים אנו מעריכים ירידה של עד כ-10-20% בשווי המניות השותפות, זאת לעומת התרחיש האופטימי של תגלית נפט מסחרית ואז השמיים הם הגבול".

בהתייחס לנעשה לאחרונה במצרים כותב בשן, תחת הכותרת "מאגר תמר - מצרים משנה את תמונת הביקושים", כי גם אם הכל יחזור לקדמותו במצרים, ואפילו אם תקום ממשלה דמוקרטית שתשמר את השלום, עלולה להיות השלכה מבחינת חלוקת אספקת הגז למשק. בכל מקרה, מעריך בשן, פרמיית הסיכון לגז המצרי גדלה באופן משמעותי, כאשר ניתן להגיד ברמת ודאות גבוהה יחסית כי EMG תתקשה לחתום חוזים חדשים, לפחות בתקופה הקרובה.