קפה עלית - המותג המושקע ביותר השבוע עם כ-1.7 מיליון שקל

במקום השני בטבלת המותגים המושקעים - מי עדן עם קמפיין חיים בוהן שהפך לחיים כהן

על רקע ביטול קנסות היציאה בתחילת החודש, נפתחה התחרות מחדש בין חברות הסלולר. ההתלהבות של הקהל הישראלי מהסמארטפונים, ובמיוחד מהאייפון שנמכר כבר בכמה מאות אלפים, סימנה את הכיוון, והתוצאה היא שפלאפון ופרטנר תוקפות זה שבוע שני ברציפות במלוא הכוח ופונות ללקוחותיהן עם הצעה אטרקטיבית לשדרג את המכשיר הנוכחי לסמארטפון, ולשכוח מהתשלומים על המכשיר הישן.

אין ספק שהאייפון עשה שמות בנתחי השוק של חברות מכשירי הסלולר. אז תמיד נעים להיזכר שחוץ מהמכשיר המכשף של אפל, עדיין יש בנמצא את נוקיה עם דגמי ה-C7 וה-N8, סוני אריקסון X10, סמסונג WAVE, LG OPTIMUS ועוד.

פלאפון מציגה את הנושא בפרסומת טלוויזיה מושקעת מבית היוצר של אדלר-חומסקי&ורשבסקי, פרטנר נותנת למבצע את השם "טרייד אפ" באמצעות תל-אביב-מוסקבה, ורק סלקום, שלקחה על עצמה להיות הסמן הימני במלחמות הצפייה הנדחית, לא משתתפת נכון לעכשיו בחגיגה הפרסומית.

עוד מילה לגבי פרטנר: בימים האחרונים התבשרנו כי החברה הכתומה הוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז, ויש לא פחות מ-5 מתמודדים. אין ספק כי התקציב מכובד, אולם יהיה מעניין להמשיך לעקוב אחר התנהלות החברה מול משרדי הפרסום שייבחרו, שכן התחושה היא שכללי המשחק השתנו.

הצלחה ל"מבצע בוהן"

חיים בוהן עבר השבוע את המטמורפוזה הצפויה לחיים כהן - "הדבר האמיתי". מי עדן הרוויחה חשיפה תקשורתית רבה באמצעות הפרסומת של ראובני-פרידן, והעלתה לדיון את איכות המוצר של המתחרה. ניתן לומר כי "מבצע בוהן" הוכתר בהצלחה.

שטראוס מעלה מחדש, באמצעות באומן-בר-ריבנאי, את הקמפיין עם יוסי בניון. הסינדרלה מדימונה שעשה את זה בגדול, מדבר כנראה לקהל היעד של הקפה הטורקי ומסמל את הישראלי שעשה את זה, אבל עדיין נשאר עממי ומשלנו. בניון משמש כפרזנטור למארז המנות האישיות לדרך של קפה טורקי עלית.

המותגים המושקעים

1. קפה טורקי עלית - 1,704,905 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

2. מי עדן בר - 1,628,856 שקל - באמצעות ראובני-פרידן

3. פלאפון - 1,591,253 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

4. סופר-פארם - 1,504,791 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

5. פרטנר אורנג' - 1,400,380 שקל - באמצעות תל-אביב-מוסקבה

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 11-17/2/2011.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.