182 קבוצות מ-10 הליגות המייצגות את שווקי הכדורגל הבכירים ביותר באירופה, הכניסו יחד כ-727 מיליון אירו ממכירת מרצ'נדייז, בשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2010. כך עולה ממחקר חדש שמפרסמת השבוע Sport Markt. הבדיקה של החברה הגרמנית, שערכה סקר בקרב 10,000 אוהדים ברחבי היבשת מאנגליה, גרמניה, ספרד, איטליה, צרפת, הולנד, פולין, רוסיה, אוקראינה וטורקיה, מצאה כי מכירות מוצרים רשמיים (חולצות משחק, צעיפים וכו') שיקפו כ-7.3% מההכנסות הכוללות של המועדונים בתקופה המדוברת.
בסך הכל, מכרו המועדונים יותר מ-13.6 מיליון חולצות משחק רשמיות ("רפליקות"). 11.4 מיליון מתוך חולצות אלו היו תוצרת אדידס או נייקי, שממשיכות להעצים את השליטה המוחלטת שלהן בשוק הלבשת הכדורגל האירופי.
לפי פרסום של "הגרדיאן" מהיום (ג'), מנצ'סטר יונייטד, מוליכת הפרמיירליג האנגלית, רשמה ירידה של 10% בסך מכירות המרצ'נדייז שלה ב-2010. הסיבה העיקרית לכך היא "מחאת האוהדים המתרחבת נגד משפחת גלייזר האמריקנית, השולטת על המועדון, שהשפיעה על היקף המכירות", לדברי ד"ר פיטר רולמהאן, מחבר המחקר של Sport Markt.
הנתונים האחרונים מגיעים בזמן לא טוב ליונייטד, שמנסה בימים אלו לפתוח את חוזה ההלבשה שלה עם נייקי, המבטיח לה 302.9 מיליון ליש"ט ב-13 שנים. החוזה אמור להסתיים ב-2015, אך יונייטד מעוניינת כבר עכשיו לשדרג אותו משמעותית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.