ארגון הפשע של איציק בר-מוחא נאשם במתן הלוואות לא חוקיות

בר-מוחא ו-9 אחרים נאשמים גם בסחיטה באיומים וניהול בתי הימורים לא חוקיים ■ לפי האישום, בר-מוחא, שניהל את הארגון מתוך הכלא, הפעיל את אנשיו דרך הטלפון הציבורי במתקן הכליאה

כתב אישום נגד חברי ארגון הפשיעה הירושלמי של איציק בר-מוחא: לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד בר-מוחא ו-9 נאשמים נוספים, בגין מתן הלוואות בניגוד לחוק, סחיטה באיומים והפעלת בתי הימורים לא חוקיים - כך דווח בגלי צה"ל.

מהמסמך עולה כי בר-מוחא, שניהל את הארגון מתוך הכלא, הפעיל את אנשיו באמצעות הטלפון הציבורי במתקן הכליאה.

בכתב האישום מופיעים לא פחות מ-33 אישומים שונים, ביניהם גם אישומים בקשירת קשר לביצוע פשע, תקיפות בנסיבות מחמירות והלבנת הון. היקף ההלוואות הלא חוקיות שביצע הארגון עומד לפי האישום על 3.3 מיליון שקל, כשהרווח על ריבית עמד על 350 אלף שקל מדי חודש.

על-פי כתב האישום, החל מחודש מאי 2010 התארגנו הנאשמים לכדי ארגון פשיעה מאורגן, כשבראשו עומד בר-מוחא, המרצה בימים אלה עונש מאסר בכלא. בר-מוחא ניהל את הארגון דרך הטלפון הציבורי בכלא, ואילו אשתו שימשה כמנהלת הארגון ותיווכה בין החברים בו לבעלה.

הארגון התמקד בהפעלת רשת הלוואות, במסגרתה הלוו מאות אלפי שקלים בריבית גבוהה, אותה גבו באמצעות איומים ואף באלימות. מרבית ההלוואות ניתנו בריבית של 4% לשבוע, כלומר 208% ריבית בשנה.

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה פרקליטות ירושלים לנקוט פעולות חילוט של 7 נכסי נדל"ן ו-10 כלי רכב השייכים לנאשמים.

עורך דינו של איציק בר-מוחא מסר בתגובה כי "המציאות רחוקה שנות אור ממה שנטען בכתב אישום. במהלך המשפט יתברר כי התביעה והיחידה החוקרת ראו צל הרים כהרים".