מיטב: "עדיפה דירה בארה"ב מ-4 כיווני טילים בישראל"

מיטב: "האירועים הגיאו-פוליטיים יגבירו, ככל הנראה, את האטרקטיביות של השקעות בחו"ל" ■ העלאות הריבית תגבלנה את שיעורי הצמיחה בתחום המשכנתאות ב-2011"

ברקע שוק הדיור הישראלי הרותח, מפרסמים היום (ה') בבית ההשקעות מיטב סקירה תחת הכותרת "אשראי עסקי - IN, משכנתאות - OUT", במסגרתה הם מעריכים כי העלאות הריבית התכופות של בנק ישראל בנוסף לרמות המחירים הגבוהות של הדירות תגבלנה את שיעורי הצמיחה בתחום המשכנתאות ב-2011. זאת, לאחר שבשנים 2008-2010 תחום המשכנתאות הוביל את הצמיחה באשראי הבנקאי.

אל מול הסערה המתחוללת במזרח התיכון בשבועות האחרונים, מעריכים כלכלני מיטב כי האירועים הגיאו-פוליטיים יגבירו, ככל הנראה, את האטרקטיביות של השקעות בחו"ל. במצב הנוכחי, כותבים במיטב, נראה שמשקיעים לא ימהרו להעדיף דירת השקעה ישראלית עם ארבעה כיווני טילים על פני דירה זולה יותר בארה"ב.

בהתייחסות ספציפית לבנקים כותבים בסקירה כי הבנקים הגדולים נסחרים במכפילים נוחים מבחינת תמחור, כאשר מחירי היעד של בית ההשקעות משקפים אפסייד גבוה יותר לבנקים הגדולים לעומת הבנקים הקטנים.

זו הסיבה כי במיטב מעדיפים השקעה בבנקים הגדולים - פועלים ולאומי - ומעלים את ההמלצה למניית לאומי ל"קנייה" מ"תשואת יתר" ומורידים את ההמלצה למניית מזרחי טפחות מ"קנייה" ל"תשואת שוק".