קסטרו סוגרת את כל הפעילות הבינלאומית: הפסד של 30 מיליון שקל

חברת האופנה סוגרת את 14 החנויות בגרמניה וצפויה לצאת גם משוויץ, מתאילנד ומקזחסטן ■ המנכ"ל גבי רוטר: "אנחנו עוצרים את הדימום; אני לא פוסל אפשרות שנחזור לחו"ל"

אחרי 8 שנות פעילות בינלאומית והפסדים של עשרות מיליוני שקלים, רשת האופנה קסטרו נמצאת בדרך לסגירת הפעילות בחו"ל. היום (ב') הודיעה החברה כי עד סוף מארס הקרוב היא תסגור את כל 14 החנויות שהיא מפעילה בגרמניה. כמו כן, היא פועלת לסיום פעילותה גם בשוויץ, מדינה שבה היא מפעילה היום 4 חנויות.

ל"גלובס" נודע כי אין בכוונתה של קסטרו לחדש את החוזה עם הזכיין בתאילנד המסתיים בחודש אוגוסט הקרוב, וכי החברה בוחנת דרכים לסיים את פעילותה גם בקזחסטן, שבה הנוכחות מתנהלת תחת הסדר חוב.

קסטרו צפויה לסיים את פעילותה הבינלאומית עד לסוף השנה הנוכחית.

בעקבות סגירת הפעילות בגרמניה ובשוויץ, קסטרו צפויה לרשום הפסד של 30 מיליון שקל. מרבית ההפסד, 25.5 מיליון שקל, הוא בגין הפעילות בגרמניה.

"אני שלם עם זה כי אנחנו עוצרים את הדימום. מימנו את ההפסדים מתוך רווחים ולא מתוך כסף מהבית", אומר ל"גלובס" מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר.

קסטרו החלה את פעילותה הבינלאומית בשנת 2003 עם כוונה להפוך למותג בינלאומי באירופה ובמזרח אסיה. במסגרת זו פתחה החברה חנויות ברומניה, אוקראינה, סנט-פטרסבורג, גרמניה, שוויץ, רוסיה, קזחסטן ותאילנד.

בשנת 2009 סגרה קסטרו את הפעילות ברומניה, ושנה לאחר מכן היא סגרה את הפעילות גם באוקראינה וסנט פטרסבורג. בתחילת 2011 הצטרפה גם רוסיה לרשימת המדינות שקסטרו החליטה לצאת מהן, והחברה סגרה את 10 החנויות במדינה.

קסטרו נכנסה לפעילות בגרמניה בשותפות עם חברת Heine הגרמנית. שותפות זו עלתה על שרטון, ובתחילת 2009 קסטרו עברה לבעלות מלאה על הפעילות, לאחר שהשותף הגרמני פיצה את החברה ב-22 מיליון שקל.

לאחר ניסיונות לשקם את הפעילות בגרמניה, בקסטרו הגיעו למסקנה כי הפעילות תמשיך להסב הפסדים לפחות בשנתיים הקרובות, ולכן הוחלט לסיים את הפעילות כבר עתה.

סגירת הפעילות בגרמניה מתאפשרת לאחר שקסטרו חתמה על הסכם למכירת החברה-הבת בגרמניה לידי תאגיד אופנה גרמני, תמורת 1.093 מיליון אירו. בניכוי ההון העצמי בחברה, מדובר בתמורה של 950 אלף אירו בלבד.

"לפני שנתיים קנינו את החלק של השותף בגרמניה. קיבלנו כספים כי כולנו ידענו שאנחנו הולכים לממן את ההפסדים עד שנבנה את הפעילות. התוכנית הייתה להגיע ב-2012 לאיזון, אבל לצערי אירופה נכנסה למשבר הפיננסי, תרחיש שלא לקחנו בחשבון. כיוון שהגענו למסקנה שאנחנו לא רואים שאיזון הפעילות יקרה בעתיד הקרוב, החלטנו למכור. אם זה היה במקום אחר, ייתכן שזה היה מצליח", אומר רוטר.

לדבריו, "אני לא פוסל אפשרות שנחזור לחו"ל. נעשה את שיעורי-הבית שלנו, ואני חושב שתראי את קסטרו בחו"ל, אולי לא בפורמט זהה".

- בעתיד הקרוב או הרחוק?

"מוקדם עדיין לומר בשלב כזה".

ב-9 החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו הכנסות קסטרו מהפעילות הבינלאומית ב-33.1 מיליון שקל בלבד והיוו 7% בלבד מכלל הכנסות החברה. בתקופה זו רשמה קסטרו הפסד תפעולי של 17.7 מיליון שקל בפעילות הבינלאומית.

יש לציין כי מניית קסטרו זינקה היום על רקע הודעת החברה.

קסטרו
 קסטרו