האם יש סיכוי ליוזמת סוף השבוע הארוך של סילבן שלום?

על-פי הצעת החוק של ח"כ סילבן שלום, שמחייבת תיקון בחוק שעות העבודה, יחל שבוע העבודה בימי שני ויימשך עד שישי בצהריים, כשלכל יום עבודה תתווסף חצי שעה

בעקבות חשיפת "גלובס": יותר מ-2,100 איש תמכו ביוזמתו של סילבן שלום להנהיג סוף שבוע ארוך בישראל, בעמוד הפייסבוק של "לילה כלכלי". בלשכתו של שלום הקימו קבוצה ייעודית לכך בפייסבוק, אליה הצטרפו עד כה כ-150 איש בלבד.

לדף הפייסבוק של יוזמת הסופ"ש הארוך - משישי עד שני

על פי הצעת החוק של שלום, שמחייבת תיקון בחוק שעות העבודה, יחל שבוע העבודה בימי שני ויימשך עד שישי בצהריים כשלכל יום עבודה תתווסף חצי שעה ביום. בתקופת שעון הקיץ תסתיים העבודה בימי שישי בשעה 14:00 ואילו בשעון החורף יצאו העובדים לחופשת סוף השבוע שעה אחת קודם לכן. שבת וראשון יוגדרו כימי מנוחה.

החרדים מצידם לא מתכוונים להערים קשיים. השר שלום כבר שוחח בנושא עם שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי, שהביע נכונות לבחון את הנושא. מאחר שהשבת הפכה ליום קניות עבור ישראלים רבים, ייתכן שהעדה החרדית תעדיף אפילו לפעול לקידום חקיקה שכזו, שתסייע במניעת חילול השבת והעברת המסחר המתקיים בשבת לימי ראשון.

שלום עתיד להיפגש עם יו"ר ההסתדרות, נציגי המעסיקים והגורמים הרלוונטיים במשק. "סוף שבוע ארוך שיכלול את שבת וראשון ישנה את המדינה מהקצה אל הקצה", אומר שלום, "העובדה שלאנשים יהיה סופשבוע ארוך אולי תביא לרגיעה במדינה. תחושת החופש תאפשר לאנשים להגיע רגועים יותר לעבודה בימי שני ועם יותר מוטיבציה", הוא מביע תקווה.

לצד פיתוח תרבות שעות הפנאי, מונה שלום גם יתרונות כלכליים להצעה. "תוספת שעות העבודה במשך השבוע תביא לפיריון גבוה יותר והתפוקה תהיה גבוהה יותר. אפשר יהיה לפעול מול השווקים בעולם בצורה הרבה יותר אפקטיבית וטובה, זה ייתן תוצאות טובות יותר וישפיע בצורה דרמתית על הפעילות המסחרית בישראל. כל מערכת הבנקאות ושוק ההון, מערכות המסחר יסונכרנו לעבודה מול העולם", הוא מסביר.

קיצור שבוע העבודה יביא גם להחלת יום לימודים ארוך ולהפעלת מפעלי הזנה בבתי הספר. המעבר לשבוע עבודה מקוצר הוא חלק מהתוכנית של שלום לשינוי סדרי העדיפויות בישראל שבבסיסם מעבר לסדר יום אזרחי.