לשכת רוה"ח: לאפשר לרו"ח לייצג נישומים בפני מס שבח

הצטרפה לעתירה בנושא שהוגשה לבג"ץ ■ נשיא הלשכה, דורון קופמן: "לא ייתכן שרואי החשבון, שמטפלים בכל היבטי המיסוי של לקוחותיהם, נאלצים להדיר רגליהם מטיפול בנושאי מס שבח"

לשכת רואי החשבון הודיעה היום (ב') כי הצטרפה לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד משרד האוצר, שר המשפטים ולשכת עורכי דין בנושא זכותם של רואי חשבון לייצג נישומים בפני מס שבח.

העתירה שהגישה רו"ח דורית גבאי, המיוצגת בידי עורכי הדין אבי גורמן ודוד קמחין, עוסקת בהסרת מגבלות על סמכויות הייצוג של רואי חשבון בישראל לפני עובדי רשות המסים.

המגבלות הקבועות בחוק מאפשרות ייצוג נישום על-ידי רואי חשבון רק במקרים מסוימים, ובעתירה נטען כי הן פוגעות בעיסוקם של רואי החשבון המגישים דוחות שנתיים עבור לקוחותיהם.

החוק מאפשר ייצוג נישומים במס שבח רק אם מדובר בהשגה לפי סעיף 87 לחוק מיסוי מקרקעין, ייצוג הקשור לחישוב מס בלבד, ייצוג בעסקה שאינה פטורה ממס, וכן ייצוג של נישום החייב בהגשת דוח שנתי לפקיד השומה מכוח דיני מס הכנסה.

רו"ח דורון קופמן, נשיא לשכת רואי חשבון המיוצגת בעתירה בידי עורכי הדין דוד פורר וירון הרמן ממשרד גרוס קלינהנדלר, חודק, הלוי גרינברג ושות', אמר כי "הלשכה משיבה לעתירה בשל הפגיעה בחופש העיסוק של רואי החשבון הקיים בחוק ובשל האפליה לעומת הייצוג בפני רשויות המס בכל התחומים האחרים.

"לא ייתכן שרואי החשבון, שמטפלים בכל היבטי המיסוי של לקוחותיהם, נאלצים להדיר את רגליהם מטיפול בנושאי מס שבח, באופן שפוגע כלכלית בציבור הרחב.

"רק רואה החשבון - מכוח מומחיותו והיכרותו עם שאר היבטי המיסוי של הלקוח - מסוגל לייצגו באופן הטוב ביותר. כל ייצוג נוסף בענייני מיסוי שנישום נאלץ לקחת בניגוד לרצונו הוא מיותר ופוגע בחופש העיסוק של רואה החשבון", אמר קופמן.