סערה בחיפה: מפגינים הפריעו לנאום שטייניץ וקראו לעברו קריאות גנאי נגד מדיניות המסים

(עדכון)- שטייניץ על הפערים המעמיקים בחברה הישראלית: "אנו נוקטים במס הכנסה שלילי וגם נעלה את שכר המינימום כדי לחזק את החלשים" ■ מאות מפגינים קראו לשר האוצר בכניסה לכנס במרכז הקונגרסים: "די נמאס, תורידו את המס! שטייניץ, אל תקבור לנו את חלום הדירה"

סערה בחיפה: מאות מפגינים התקבצו הערב במתחם מרכז הקונגרסים בחיפה, שם נואם הערב (ב') שר האוצר, יובל שטייניץ בכנס כלכלי לציון 90 שנה ללשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון בשיתוף "גלובס". גם ראש עיריית ניו יורק לשעבר, ג'וליאני צפוי לנאום בכנס.

כאשר החל שטייניץ לנאום, התפרצו מפגינים לאולם וצעקו לעברו קריאות גנאי. המפגינים מוחים נגד מדיניותו הכלכלית של שטייניץ והוא מנגד המשיך לנאום כרגיל. אנשי ביטחון הוציאו את המפגינים מהאולם.

לאחר שהוצאו המפגינים מהאולם, החל בדברי ברכה ליונה יהב, ראש עיריית חיפה: "אתה אחד הנודניקים החיוביים שאני פגשתי מימי חיי. אין ביקור שבו לא אשמע על הצורך לקדם את חיפה ואת הנמל ואת הטכניון. יש לך טיעון חזק: אתה אומר שחיפה היא העוגן של הצפון וחיפה חזקה זה גליל חזק וקריות חזקות וטבריה חזקה. מי שדואג לפיתוח צפון המדינה צריך קודם כל לשים את יהבו בפיתוחה של חיפה".

לאחר מכן דיבר שטייניץ על מצבה של כלכלת ישראל והזכיר את מצבה הכלכלי הרעוע של ישראל בשנת 2008, שיא המשבר העולמי: "כמו בכל העולם המערבי, גם ישראל חוותה צמיחה שלילית. התחזית הייתה לעוד 200-300 אלף מובטלים חדשים. כמו בכל העולם המערבי, הכנסות המדינה ממסים צנחו בעשרות מיליארדי שקלים". לאחר מכן חזר שטייניץ לחלוק שבחים על מדיניות הממשלה, ששמרה על משמעת פיסקאלית, לא הרחיבה את ההוצאות באופן ניכר והעבירה תקציב דו-שנתי לשם יציבות פיסקאלית.

שטייניץ הוסיף כי גם היום ישנן בעיות שצריך להתמודד עימן, כמו למשל מצוקת הדיור, וציין כי "ישנו גירעון בדירות ואי אפשר לחסל את הגירעון הזה תוך חצי שנה וגם לא תוך שנה". על רקע ההפגנה המתנהלת בחוץ, שטייניץ דיבר על הפערים המעמיקים בחברה הישראלית ואמר: "אנו נוקטים במס הכנסה שלילי וגם נעלה את שכר המינימום כדי לחזק את החלשים. אבל עיקר הדגש של המדיניות הכלכלית שלנו הוא לגבי העתיד, כמו למשל הרפורמה בהשכלה הגבוהה".

שר האוצר הדגיש כי על מנת לחזק את הכלכלה "חייבים לחזור ולהשקיע בהשכלה הגבוהה כדי לחדש את ימינו כקדם. אם ישראל חפצה חיים - ההשכלה הגבוהה, ברמה הכי גבוהה בעולם - זו המשימה הכי חשובה. נכון שגילינו גז, ונכון שרק לאחר 10 חודשים של מאבק הצלחנו לאשר בכנסת בקריאה ראשונה את חוק ששינסקי - המשאב העיקרי של המדינה הוא לא הגז ולא הנפט, אלא ההון האנושי. זה העתיד וכשאתה מפתח את העתיד אתה משפיע על הכלכלה בהווה. זה מה שאנחנו עושים היום - מפתחים את האקדמיה, מפתחים כבישים ורכבות לנגב ולגליל לאורך שנים. משקיעים עכשיו בעתיד מתוך הבנה שאת הפירות נקצור לא רק בעתיד אלא גם בהווה, באמצעות ההשקעות".

את דבריו סיכם שטייניץ בהבטחה להמשיך להשקיע בחיפה: "חיפה מתעוררת, הצפון מתעורר - ואנחנו מירושלים נמשיך לתת לכם רוח גבית כי הצפון חשוב מאין כמותו למדינת ישראל ולפיתוחה הכלכלי. זו לא משימה מקומית אלא משימה לאומית ראשונה במעלה".  

נציין כי על רקע ההפגנה בעת ההתכנסות לקראת הכנס הגיעו למתחם מרכז הקונגרסים בחיפה הגיעו למקום כוחות משטרה כולל פרשים על סוסים. המפגינים אשר הפריעו בכניסה למתחם, קראו קריאות גנאי כנגד ראש הממשלה, נתניהו ושר האוצר, שטייניץ.

במקום נישאו שלטים בהם כתוב "ההפרטה שורפת את כולנו", "ביבי הביתה - הדלק עלינו", שטייניץ אל תקבור לנו את חלום הדירה", "די נמאס תורידו את המס" ו-"לא נשב בשקט - המציאות חונקת".

המפגינים קוראים קריאות כגון "נתניהו רחם עלינו" ו-"לחם זה לא מותרות" תוך שהם מניפים דגלי ישראל.