רשות השידור תחפש משלמי אגרה במאגרי מידע

ביקשה מוועדת הכלכלה לקבל גישה למאגרי מידע, כמו רשימת המנויים של חברות הכבלים והלוויין ונתונים של מרשם האוכלוסין

רשות השידור העבירה לוועדת הכלכלה של הכנסת בקשה לאפשר לה גישה למאגרי מידע ממשלתיים ומסחריים, על מנת להעמיק את גביית האגרה.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת ההתארגנות לדיון שיתקיים מחר (ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין חוק רשות השידור, העבירה הרשות לוועדה את עמדתה, בה היא מבהירה כי על מנת להעמיק את הגבייה של אגרת הטלוויזיה יש לאפשר לה גישה למאגרי מידע, כמו מאגר המנויים של חברות הכבלים והלוויין ואף מרשם האוכלוסין.

לפי עמדת רשות השידור, אי-היכולת לנהל מעקב אמיתי אחר ציבור משלמי האגרה מונעת יכולת לגבות אותה כראוי ומביאה לאובדן הכנסה של עשרות מיליונים לרשות השידור.

הרשות מכניסה בשנה כיום, בשל ההפחתה ההדרגתית באגרה, כ-500 מיליון שקל בשנה.

אגרת הטלוויזיה אמורה לממן בין היתר אחוז ניכר מהרפורמה הצפויה ברשות השידור, אשר עלותה אמורה להגיע עד ל-800 מיליון שקל.

בקשת הרשות, כך נודע, אינה באה על חשבון ההנחה הבסיסית כי העלאת האגרה לציבור נדרשת לטובת הצלת הרשות.

בינואר השנה, בהיעדר הרפורמה או החלטה חוקית אחרת, המשיכה האגרה לרדת כקבוע בחוק, בתמיכת יו"ר ועדת הכלכלה הקודם, אופיר אקוניס (ליכוד).

יו"ר הוועדה הנוכחי, כרמל שאמה-הכהן, אשר עומד בראש הוועדה המיוחדת העוסקת בחוק רשות השידור, מתנגד אף הוא להעלאת האגרה. מצב כזה יוצר התנגשות עם האוצר, אשר טוען כי מדובר בחלק מרכזי באישור מקורות המימון לרפורמה, לצד העברת החוק.

כפי שפורסם ב"גלובס", בישיבה של ועדת הרפורמה ברשות השידור, אמר היו"ר, אמיר גילת, כי "אנחנו נמצאים במרחק של שבועות ספורים מאישור החוק".