ביהמ"ש אישר לאב להפסיק לשלם מזונות לבנו בן ה-20

זאת לאחר שהבן התחתן - והתגרש כחלוף חצי שנה ■ בית המשפט אף הורה לאם, גרושתו של האב, להחזיר לו 15 אלף שקל שנגבו ממנו דרך ההוצאה לפועל

בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן אישר לאב להפסיק לשלם מזונות עבור בנו בן ה-20, שנישא בגיל 18.5 והתגרש לאחר חצי שנה.

בית המשפט קיבל את טענות האב כי אין כל הצדקה לשוב ולשלם לבן מזונות מאז גירושיו עד להגיעו לגיל 21, מאחר שהנישואים שלו היוו "תנאי מפסיק" לתשלום מזונות. זאת, אף אם הבן חזר לגור עם אימו לאחר הגירושים; לא כל שכן, כאשר הבחור עובד ומפרנס את עצמו.

בית המשפט קיבל את טענות האב במלואן ואף הורה לאם, גרושתו של האב, להחזיר לו סכום של 15 אלף שקל שנגבו ממנו דרך ההוצאה לפועל בגין דמי המזונות מאז גירושי הבן.

פרטי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד הרב צוריאל בובליל, מעלים כי הבן נישא בגיל 18.5 ועבר להתגורר עם בת-זוגו. בנוגע להסכם המזונות בין האב לאם, מרגע נישואיו של הבן חל "התנאי המפסיק" של תשלום המזונות, וכך אכן היה.

אלא שלאחר כחצי שנה התגרש הבן וחזר לגור עם אימו, וזו הפעילה מחדש את הסכם תשלום המזונות באופן חד-צדדי ואף פנתה להוצאה לפועל לגבייתם.

בתביעתו להפסקת תשלום המזונות מציין האב כי הבן, שהינו בן כ-20 היום, אינו לומד, אינו משרת בצבא אלא עובד ומתפרנס. לטענתו, העובדה כי חזר לגור עם אימו אינה מהווה עילה צודקת וראויה להמשיך ולשלם לה דמי מזונות.

למרות זאת, טען האב, פעלה האם בחוסר תום-לב והמשיכה לגבות את מזונות הבן באמצעות לשכת ההוצאה לפועל מהמועד בו הבן התגרש, ובכוונתה להמשיך בכך עד הגיע הבן לגיל 21.

האב פנה ללשכת ההוצאה לפועל לביטול החיוב במזונות, אך ראש ההוצאה לפועל הפנה אותו לבית המשפט להגשת ההליך המתאים, שהסתיים כאמור בהוראה להפסקת תשלום המזונות והחזרת הכספים שנגבו.