אילן'ס לביה"ח שיבא: הצעתו במכרז הייתה גבוהה מזו של עלית קפה

טוענת במכתב תלונה לביה"ח לאחר שהפסידה במכרז להפעלת נקודות קפה בשטחו: "הצענו 200 אלף שקל לחודש או 38% מהמחזור - לעומת 190 אלף שקל לחודש שמשלמת עלית קפה"

רשת בתי-הקפה אילן'ס הגישה מכתב תלונה להנהלת בית-החולים שיבא תל-השומר לאחר שהפסידה במכרז לחברת עלית קפה מקבוצת שטראוס.

ממכתב התלונה עולה כי דמי השכירות שמקבל בית-החולים שיבא עבור הפעלת נקודות לממכר קפה בשטח בית-החולים עומדים על 190 אלף שקל לחודש.

לטענת יעקב לוזון, בעלי רשת אילן'ס, הצעתו במכרז הייתה גבוהה מזו של עלית. לדבריו, הוא הציע 200 אלף שקל לחודש או 38% מהמחזור (הגבוה מביניהם), לעומת 190 אלף שקל לחודש או 36% מהמחזור שמשלמת עלית קפה.

המלחמה על הזיכיון בבית-החולים מלמדת על פוטנציאל הרווח במכירת קפה לבאים בין כתליו. לוזון טוען כי מדובר במחזור מכירות של כ-6 מיליון שקל בשנה.

לדברי לוזון, הניקוד שהוענק לשטראוס בסעיף חוסן כלכלי היה גבוה באופן משמעותי מהניקוד שהוענק לאילן'ס, מה שהכריע את הכף לטובתה של שטראוס. לטענתו, החוסן הכלכלי היה צריך להתייחס מול הפרויקט בבית-החולים בלבד.

"אם היינו נדרשים להמציא ערבות גבוהה יותר או להציג חוסן כלכלי או כל דרישה כלכלית כזו או אחרת, היינו מספקים זאת, אולם איש לא פנה אלינו בדרישה", טוען לוזון.

אילן'ס דורשת להקים ועדת בדיקה "לטובת קיומה של בחינה מעמיקה, יסודית ומקצועית, הבוחנת מדוע מצאו חברי הוועדה לפעול כאשר פעלו, מה שמעניק את הרושם והתחושה הקשה כי ייתכן ולא היה תום במעשיהם".