האחות הקטנה מאד של האח הגדול

משחקה של נבחרת ישראל מול לטביה הביא לערוץ 10 רייטינג של 12.8% בלבד, בזמן שגמר "האח הגדול" חגג עם יותר מ-40%; הרייטינג הממוצע מתחילת קמפיין יורו 2012: 15.7%

זאת אמנם לא היתה התמודדות ממש הוגנת, ובכל זאת: משחקה של נבחרת ישראל אתמול (שבת) באצטדיון בלומפילד מול לטביה (ניצחון 1-2), במסגרת מוקדמות יורו 2012, הביא לערוץ 10 רייטינג ממוצע של 12.8% בקרב משקי בית יהודיים.

ההתמודדות, שהחלה בשעה 20:05, נאלצה החל מ-21:00 להיאבק ראש בראש מול גמר "האח הגדול", שגרף נתוני שיא של 40.5%. יש לציין כי נתוני משחק הכדורגל אמש אינם כוללים את הצופים בפורמט HD (המשחק שודר גם בערוץ ספורט5 HD).

את ההשפעה של "האח הגדול" על הנבחרת אפשרת לראות לפני נתוני שתי המחציות - אם במחצית הראשונה של ישראל-לטביה הרייטינג הממוצע בערוץ 10 עמד על 13.9%, הרי שבמחצית השנייה, בהתמודדות מול ג'קי ושות', הרייטינג הממוצע כבר צנח ל-11%.

חמישה משחקים בתוך קמפיין מוקדמות יורו 2012, עומד הרייטינג הממוצע של נבחרת ישראל בערוץ 10 על 15.76% (המשחק הנצפה ביותר - ההפסד הביתי לקרואטיה, שגרף 18.3%; המשחק אמש - הכי פחות נצפה). ערוץ 10 רכש את עשרת המשחקים של הנבחרת בקמפיין מוקדמות יורו 2012 עבור סכום כולל של כ-5.5 מיליון שקלים.

כהשוואה, קמפיין מוקדמות מונדיאל 2010 (המשחקים שודרו על-ידי זכיינית ערוץ 2 רשת) הביא רייטינג ממוצע של 19.6%, כשזכויות השידור של המשחקים נרכשו בסכום כולל של 10.7 מיליון שקל.

ביום שלישי הקרוב (19:05) ישדר ערוץ 10 משחק נוסף של הנבחרת בקמפיין יורו 2012, הפעם מול נבחרת גיאורגיה.