השעיית עו"ד חיים שטנגר תעוכב לשבועיים כדי לאפשר לו לערער

(עדכון) - מוקדם יותר היום קבע ביה"ד המשמעתי של לשכת עוה"ד כי שטנגר יושעה מעבודתו כעו"ד עד להכרעה במשפטו, על רקע כתב האישום שהוגש נגדו בגין איומים וניסיון שידול לחבלה

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב החליט להשעות את עו"ד חיים שטנגר מעבודתו כעורך דין, וזאת עד להכרעה במשפטו הפלילי. היום (ג') אחר-הצהריים החליט בית הדין המשמעתי לעכב את השעייתו של שטנגר מעריכת דין למשך שבועיים, זאת כדי לאפשר לו לערער על ההשעיה לבית הדין המשמעתי הארצי של הלשכה.

לפני כחודשיים הוגש נגד שטנגר כתב אישום בעבירות של איומים, ניסיון לשידול לחבלה חמורה וניסיון לשידול לחבלה במזיד ברכבה של שופטת השלום טובה סיוון.

שטנגר מואשם כי איים בהזדמנויות שונות ובדרכים שונות על גד ליבמן, שהתגורר בשכנות לו בבית משותף ושעמו היה לו סכסוך ארוך. כן מואשם שטנגר כי ניסה לשדל את סעיד משהראוי, שהיה לקוח שלו, לחבול חבלה חמורה בליבמן. בנוסף, נטען כי שטנגר ניסה לשדל את משהראוי לפגוע ברכבה של השופטת סיוון.

בימים האחרונים החליט הרכב הדיינים, בראשות עו"ד ליאור שמעוני, לקבל את בקשתה של ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב להשעות זמנית את שטנגר מעיסוק בעריכת דין, כל עוד מתנהל משפטו, זאת בהתבסס על חומר הראיות שנאסף נגד שטנגר בחקירה והמשמש לצורך משפטו.

"עורך דין, שמעמדו כעורך דין מקנה לו הזדמנות חוזרת לבצע עבירות חמורות הפוגעות בציבור", כתב שמעוני, "תוך ניצול מעמדו לרעה, הרי שכאקט מניעתי יש למנוע זאת ממנו. לא ניתן להתעלם מחומרת העבירות המיוחסות לנאשם, שבעניינן קיימות ראיות לכאורה. הזיקה למקצוע עריכת הדין אינה ישירה, אך לא ניתן לומר כי כלל אינה קיימת".

עו"ד שטנגר מסר בתגובה כי "מעולם לא פסק בית דין משמעתי על סמך התבונה וניסיון החיים של אב בית הדין, אלא על-פי פסקי דין מנחים. אב בית הדין מודה בהחלטתו כי לא מצא לכך תקדים, ולכן הוא הולך על-פי השכל הישר ותכלית החוק. לא שוללים את זכות העיסוק ולא פוגעים במטה לחמו של אדם, ולפי החוק גם עורך דין הוא אדם, בניגוד להוראת חוק מפורשת".