רק אל תגידו "סוכן השחקנים אבי נמני"

הוא לא רוצה להיות "רונן קצב או דודו דהאן", טוענים בסביבתו. הוא רוצה להיות סופר-אייג'נט כמו פיני זהבי. הוא רוצה להעביר שחקנים לאירופה, אפילו להיות מעורב במכירת קבוצות

הדיווחים האחרונים על הפעילות של סוכן השחקנים החדש, אבי נמני, למען האמת מחמיצים קצת את הרעיון הכללי של הסיפור. נמני לא מעוניין להיות עוד סוכן שחקנים בכדורגל הישראלי. או כמו שאומרים הקרובים אליו ביותר, "אין לו שום כוונה להיות דודו דהאן או רונן קצב".

המטרה הסופית היא להפוך לדמות מפתח בכדורגל הישראלי מחוץ למגרש לא פחות משהיה עליו. החזון של נמני ארוך ומפורט יותר משל שאר סוכני הכדורגל בישראל, והוא לא בתחום בשביל הפן הכלכלי בלבד: בסביבתו של נמני אומרים כי הוא "רואה את עצמו בסופו של דבר כגרסה של פיני זהבי, סופר-אייג'נט ששולט לא רק בכדורגל הישראלי, אלא כזה שידו בכל. כזה שיכול להעביר כל שחקן או מאמן לכל קבוצה, ולא מסתפק רק בכך, אלא גם לוקח חלק בעסקאות למכירת מועדונים ומהווה גורם משפיע על לוח המשחק לא פחות מבעלי מועדונים או ראשי התאחדויות".

העיסוק החדש של נמני קיבל תוקף רשמי בישראל, כאשר החל מאתמול (ב', 28 במארס) חברת "נימ-גרופ ספורט מנג'מנט בע"מ", סוכנות השחקנים של נמני, נרשמה ברשם החברות.

סוכן השחקנים רונן קצב / צלם תמר מצפי
 סוכן השחקנים רונן קצב / צלם תמר מצפי

רונן קצב. נמני מכוון גבוה יותר (צילום: תמר מצפי)

***

העיסוק בתחום אמנם החל לאחרונה, אך המיומנויות כבר שם מזמן. גם גדולי מקטרגיו מהתקופה בה שימש כמנג'ר מכבי ת"א לא יכולים להתעלם מיכולתו לזהות כישרונות ומאיכות הזרים שהביא לקבוצה. גם חלוקת העבודה בקיץ בינו לבין יוסי מזרחי היתה ברורה למדי - מזרחי מעביר את האימונים עצמם ואחראי על הצד הטקטי, בעוד נמני היה אמון על הבאת השחקנים, ניהול המו"מ מול השחקנים והמועדונים, שמירה על קשר יום יומי עם סוכני שחקנים בעולם וגיחות רבות לחו"ל על מנת לעקוב אחרי שחקנים באופן אישי.

הפעילות "העסקית" של נמני כסוכן החלה עוד מתקופתו כשחקן פעיל. כך היה כשאיתר את שי ניסים מבית"ר ירושלים בגיל 15, והחל לתמוך בו ובמשפחתו, וכך היה גם עם ישראל זגורי שאותו איתר בנערים של מכבי חיפה וניסה להביאו למכבי ת"א כבר לפני כחמש שנים. לאורך השנים האחרונות שימש נמני כיועץ ומכווין הקריירה של זגורי, והוא זה שגם עזר לו לבחור בקיץ בהפועל פתח תקווה, רק אחרי שקיבל הבטחה אישית ממאמן הקבוצה דאז, אלי מחפוד, כי זגורי יהיה שחקן הרכב משמעותי. אגב, את המעגל עם זגורי סגר נמני בשבוע שעבר, כשחתם על חוזה לייצג אותו.

גם הבחירה בשחקנים שהחתים עד עתה אינה מקרית אלא מחושבת מאוד. הוא מעדיף לקחת "שחקנים חמים", כלומר החתים שחקנים שיעברו כמעט בוודאות במהלך הקיץ הקרוב קבוצה, מה שיהפוך את נמני הסוכן לשם החם ביותר בשוק ההעברות בקיץ. בין אם מדובר בכוכבים כמו אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן שנמצאים לפני העונה האחרונה בחוזה שלהם, ולכן צפויים להימכר על-ידי בית"ר ירושלים, ובין אם בשחקני דרג הביניים כמו אושרי רואש (הפועל חיפה), דודו גורש (הפועל עכו), איציק עזוז ופדרו גלאבן (בני יהודה) שנמצאים בסיטואציה דומה וצפויים להיות סחורה חמה בקיץ. אפילו השחקנים הצעירים ממכבי שהחתים, דוגמת מונס דבור, אלירן ג'ורג' וברק לוי, עומדים לפני קיץ משמעותי בו יחתמו על חוזה מקצועני ראשון, כששחקנים צעירים אחרים שהחתים כמו רועי גורדנה, נאל חוטבא וזגורי עומדים בפני עוד עונת השאלה אחת לפחות.

בסביבתו של נמני מסבירים כי האחרון הבין שאת הכוח שצבר בכדורגל חבל לבזבז על המשך קריירת אימון בינונית, או אפילו מעבר לתקשורת: נמני דחה הצעה מ-ONE עבור שכר חודשי המוערך ב-60 אלף שקל ברוטו בחודש, וגם את הצעת ערוץ הספורט שעמדה על-פי הערכות על כמחצית מהסכום. "המעבר המיידי של השחקנים שנמני פנה אליהם, אפילו אלו שהיו מיוצגים על ידי בכירי הסוכנים כמו האחים קצב או דודו דהאן, מוכיח את זה היטב", אומרים בסביבתו. "כשנמני מתקשר אליך, אתה לא יכול להגיד לא", מסביר אחד מהשחקנים שחתמו אצלו לאחרונה. "אתה יודע שחיבור עם אבי יכול רק להועיל לך".

העובדה שבדרך לסופר-אייג'נט אתה אמור להיות קודם אייג'נט אינה ברחה מעיניו של נמני, וכדי לא להתעסק יותר מדי עם עניינים שוליים הוא כבר החל בהעסקת מספר עובדים ועורכי דין שינהלו את הסוכנות שלו בצורה שוטפת כשהוא יתפנה לעסקאות הסקסיות.

***

העברות בתוך הליגה אמנם יביאו לכיסוי העלויות ולרווחים נאים, אך נמני מתרכז בבמה האירופית: לברוכיאן הוא הבטיח מעבר לליגה בכירה באירופה בתוך כשנה, אך הבהיר לו כי עקב העונה החלשה של בית"ר הוא יאלץ לעבור לקבוצה ישראלית בכירה אחרת, כזו שתשתתף במפעל אירופי בשנה הבאה.

נמני גם החל לחזק את קשריו עם הסוכנים באירופה וקבע סבב פגישות עמם. "אין סוכן אירופי שמתעסק גם בשוק הישראלי שלא יודע שאבי הפך לסוכן", מבהיר ספטן שאלוי, פעם כוכב בית"ר ירושלים והיום בין בכירי הסוכנים במזרח אירופה ובבלקן. "זה שם מוכר מאוד וזה עורר גלים. הוא גם דואג לקבוע פגישות אישיות, אליי הוא התקשר וקבענו להיפגש בשבועות הקרובים". בנוסף חיזק נמני את קשריו עם אברם גרנט ולאחרונה נצפה בכמה משחקים יחד עם מרקו בלבול, שמשמש בעקיפין גם כסקאוט של אברם גרנט.

כך או כך, מי שחשב שנמני ייעלם מהפריים של הכדורגל הישראלי, עוד צפוי לראות אותו חוזר הרבה יותר מהר, ומהדלת הראשית.