פנחס בוכריס יחליף את ישר בן מרדכי כמנכ"ל חברת בזן

בוכריס שימש בתפקידו האחרון כמנכ"ל משרד הביטחון, כיהן כדירקטור בחברות בזק, גילת לוויינים וליפמן, ומשמש כיום כדח"צ בחברת קמור ■ העברת התפקיד תתבצע ב-1 במאי

דירקטוריון חברת בזן אישר היום את מינויו של פנחס בוכריס (55) למנכ"ל החברה. בוכריס יחליף בתפקיד את ישר בן מרדכי שפרש מתפקידו לפני כשבועיים, עם פרסום הדוחות הכספיים של בזן ל-2010. בוכריס יחל בחפיפה עם בן מרדכי החל מהיום והעברת התפקיד תתבצע ב-1 במאי.

בן מרדכי סיכם 30 שנה בבזן, מהן 11 בתפקיד המנכ"ל. בן מרדכי ישמש במשך שנתיים כיועץ לחברה, ויהיה אחראי לקידום הפרויקטים העיקריים המוקמים על ידיה, ויסייע בפיתוחם של עסקים נוספים. בעלי המניות הגדולים בבזן הם החברה לישראל של משפחת עופר (37.1%) והמפעלים הפטרוכימיים של דיוויד פדרמן (30.7%).

בוכריס שימש בתפקידו האחרון כמנכ"ל משרד הביטחון בין השנים 2007-2010. כמו כן, כיהן כדירקטור בחברות בזק, גילת לוויינים וליפמן, ומשמש כיום כדח"צ בחברת קמור. במהלך תפקידו במשרד הביטחון ניהל בוכריס את תקציב המשרד שנאמד בכ-50 מיליארד שקל והוביל פרויקטים מרכזיים רבים ובהם תוכנית ההתייעלות של מערכת הביטחון, פרויקט כיפת ברזל, מעבר צה"ל לנגב, ועוד.

בוכריס הוא בוגר אוניברסיטת הרווארד, בעל תואר של הטכניון בהנדסת מחשבים, ותואר MBA משלוחת אוניברסיטת דרבי. לאחר שיחרורו מצה"ל שם שירת כלוחם וקצין בסיירת מטכ"ל, שימש בוכריס כנציגו בישראל של איש העסקים פויו זבלודוביץ וכשותף עצמאי בקרן אייפקס, שם היה שותף מרכזי לרכישת בזק ע"י קבוצת אייפקס סבן בשנת 2005.

יוסי רוזן יו"ר בזן : "אנו בטוחים ביכולותיו של בוכריס להמשיך במימוש תוכניתה האסטרטגית של בזן, ולהוביל את החברה יחד עם הנהלתה ועובדיה קדימה". רוזן גם הודה למנכ"ל היוצא בן מרדכי ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש בבזן, כאחראי לפרויקטים לפיתוח החברה.

דוחות מאכזבים

ההודעה על פרישתו של בן מרדכי נעשתה בסמוך לפרסום דוחות בזן לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה, שהתוצאות בו היו נמוכות מהמצופה. ברבעון נרשם הפסד תפעולי על רקע השבתת בית הזיקוק לצורך עבודות תחזוקה, שהתארכו מעבר למתוכנן.

במגזר הזיקוק רשמה החברה הפסד של 19 מיליון דולר ברבעון הרביעי, וזאת ביחס לרווח דומה ברבעון הרביעי של 2009. מרווח הזיקוק של בזן ברבעון זה עמד על 3.6 דולר לחבית, וזאת כאשר מרווח הייחוס עמד על 2.8 מיליון דולר לחבית. ההפסד במגזר זה היה גבוה הרבה יותר אלמלא רווחי מלאי של 17 מיליון דולר.

עקב ההשבתה, עבד בית הזיקוק ברבעון הרביעי בניצולת נמוכה של 32.7%, לעומת ניצולת של 81.6% ברבעון הרביעי של 2009. בכל שנת 2010, עבד בית הזיקוק בניצולת של 78.8%, ירידה קלה ביחס לניצולת בשנת 2009, שגם בה ביצעה החברה שדרוגים לחלק ממתקניה.

מגזר הפטרוכימיה, שהפעילות בו נעשית על ידי החברה הבת, כרמל אולפינים (כאו"ל), המשיך ליהנות ממרווחים גבוהים, ורשם רווח תפעולי של 11 מיליון דולר, ביחס לרווח של 6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009. במגזר הסחר הצטמצם ההפסד ב-28.6%, ל-5 מיליון דולר.