"משפחת נתניהו מתכוונת להגיש תביעת דיבה על הפרסום בערוץ 10"

כך מסר עורך דינו של נתניהו ■ ראש הממשלה צפוי להגיב היום לתחקיר ערוץ 10, שחשף אמש כי הוא קיבל לכאורה מימון כפול על טיסה לארה"ב ■ קדימה ליועמ"ש: לפתוח בחקירה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השוהה בביקור מדיני בברלין, צפוי להגיב היום (ה') בצהריים לתחקיר ערוץ 10, שחשף אמש (ד') כי הוא קיבל לכאורה מימון כפול על טיסה לארה"ב בשנת 2006.

עורך דינו של נתניהו, דוד שמרון, אמר כי משפחת נתניהו מתכוונת להגיש תביעת דיבה בעקבות הפרסום והבהיר: "אין כל בסיס להאשמות בכתבה".

מהליכוד נמסר כי אחת החשבוניות שהוצגה בתחקיר למעשה מבוטלת. לטענת המפלגה, "מילה זו מופיע באופן מודגש על גבי החשבונית, אך הוסתרה על-ידי ערוץ 10".

נזכיר כי ערוץ 10, שלאחרונה במסגרת התחקיר שזכה לכינוי "ביביטורס" חשף שורה של מסמכים וגילויים בנוגע לנסיעותיו של נתניהו לחו"ל, חשף אמש כי שני גופים שונים שילמו בשתי חשבוניות שונות (אך לאותו ספק) עבור נסיעתו של בנימין נתניהו לארה"ב בשנת 2006.

מדובר בנסיעה שבמרכזה השתתפות של נתניהו באירוע גיוס כספים למען המרכז הרפואי באשדוד. נסיעה זו, לרבות מימון הנסיעה על-ידי המרכז הרפואי עצמו, אושרה על-ידי ועדת האתיקה. עם זאת, על-פי פרטי התחקיר שהוצג אמש, לצד מימון של 8,237 דולר מהמרכז הרפואי באשדוד - קיבל נתניהו מימון זהה של 8,237 דולר גם מארגון בשם "Jewsh Heritage Foundation" - וזאת ללא שניתן אישור לדבר.

לכאורה, מדובר בחשד לקבלת מימון כפול עבור נסיעה אחת - בדומה לסעיפים בהם הואשם אהוד אולמרט בפרשת "ראשונטורס". לא זאת בלבד, על-פי העיתונאי רביב דרוקר שהציג את פרטי התחקיר בתוכנית "המקור" - קיבלו בני-הזוג נתניהו כ-19 אלף דולר נוספים מחברת היי-טק בשם Proseed עבור טיסה מניו-יורק לפריז ומשם לישראל - כך שעלות הנסיעה הכוללת היא מעל 35 אלף דולר, כ-150 אלף שקל.

קדימה ליועמ"ש: פתח בחקירה

בתוך כך, תנועת קדימה פנתה הבוקר שוב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה כנגד נתניהו ורעייתו, נוכח ממצאי התחקיר והראיות הנוספות שפורסמו אמש בתוכנית "המקור" בערוץ 10, ולאחר שפנייה קודמת בעניין לפני כשבועיים טרם נענתה.

במכתב צוין כי "חומרתם של המעשים שפורטו בכתבה הראשונה ועל יסוד החומר הראייתי שהוצג בה, ובעיקר על יסוד החומר שפורט ופורסם בכתבה ששודרה אמש, נראה כי ראוי - שלא לומר חובה - שתעשה שימוש בסמכותך ותורה על פתיחה בחקירה או לפי העניין בבדיקה משטרתית, שמגמת פניה בירור מקיף ומעמיק של כל ההיבטים החוקיים לגבי התנהגותם המתוארת של מר נתניהו ורעייתו".

הבונדס: נתניהו מרצה מבוקש

מהנהלת בונדס-אירופה נמסר כי "הטענה האנונימית כי אילו היה ידוע לבונדס שהוא משתתף בהוצאות הטיסה של הגברת נתניהו לא היה משתתף במימון - אינן עובדות נכונות.

"הבונדס הזמין פעמים רבות את מר נתניהו ורעייתו לאירועים בחו"ל לפי הנוהל המקובל לראשי ממשלות לשעבר ושרים בכירים. כך למשל הוזמנו מר נתניהו ורעייתו ללונדון בינואר 2004, וכן שמחנו להשתתפותם, במלחמה באוגוסט 2006.

"הבונדס השתתף בהוצאות עם גופים אחרים, בכיסוי הביקור, לאירוע שהיה חשוב לבונדס. מאחר שמר נתניהו מרצה מבוקש ביותר, היינו מוכנים לממן את עלותם של שני בני-הזוג כנהוג, לא כל שכן של רעייתו לבד, מאחר שהכנסת מימנה את הוצאות נתניהו".