הירידות בת"א התמתנו בסיום; סלקום וטבע איבדו 3.4%

ירידות חדות בבורסות אסיה, צפי לירידות בפתיחת המסחר בוול סטריט היום וירידות באירופה השפיעו על המסחר ■ ברקליס: פישר יקפיץ הריבית ב-0.5% בסוף החודש

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ג') התנהל משך כל היום בירידות שערים. זאת, על רקע ירידות חדות בבורסות אסיה וצפי לירידות בפתיחת המסחר בוול סטריט היום. גם באירופה המסחר שלילי. בנוסף, ביפן לא רואים סוף לאסון הגרעיני (על כך בהמשך). מניות הסלולר בולטות היום לשלילה בישראל בעקבות תום מכרז הסלולר והציפייה לירידות מחירים בעקבות זאת.

וול סטריט ננעלה כאמור אתמול בירידות קלות. האופטימיות לקראת עונת הדוחות לרבעון הראשון, שאפיינה את פתיחת המסחר, התחלפה בדאגה וחששות מפני השפעת עליית מחירי הסחורות על הדוחות הכספיים. נזכיר כי ברקע המשקיעים דרוכים לקראת ההחלטתו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בנוגע להמשך תוכנית רכישת האג"ח (QE2) שמסתיימת ביוני. בזירת הסחורות, הנפט, שחצה בסוף השבוע את רף ה-113 דולר, רשם ירידה של 2.5% והמסחר בחוזה הנפט בבורסת הסחורות בניו-יורק נסגר במחיר של 109.92 דולר לחבית.

יפן, בינתיים, מתקשה להתאושש. במהלך שעות הלילה רעדה האדמה בטוקיו ובאזורים הסמוכים לה. שעה לאחר מכן, פרצה שריפה באחד הכורים בפוקושימה. בעקבות כך, במדינה הוחלט להעלות את רמת חומרת המשבר הגרעיני לדרגה המרבית. יממה לאחר שפגעה רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר בצפון יפן, באותו האזור בו פגעה רעידת האדמה העזה לפני חודש בדיוק, רעדה האדמה בטוקיו בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר. למרבה המזל, לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם למבנים בבירה, ולא הופעלה אזהרת צונאמי. שעה לאחר מכן, אש פרצה בכור מספר ארבע בתחנת הכוח הגרעינית הפגועה בפוקושימה.

כלכלני ברקליס מעריכים, בסקירה שפרסמו היום, כי בנק ישראל יקפיץ שוב את הריבית בסוף החודש ב-0.5% לרמה של 3.5%. עם זאת, במידה ויתפרסמו עד ההחלטה נתונים שעשויים לשנות אותה, כמו מדד מחירי צרכן נמוך מהציפיות לחודש מארס, ההחלטה עשויה להשתנות.

כלכלני אקסלנס מציינים בסקירה השבועית שלהם כי שוק המניות ממשיך להיות אטרקטיבי על רקע תחזיות הצמיחה והשיפור בנתונים הכלכליים בארה"ב ואירופה. "נראה כי תהליך העלאת הריבית מרחיק בשלב זה את המשקיעים מהשקעה באג"ח במח"מ ארוך יותר כאשר הם נאלצים לחפש את התשואה דווקא בשוק המניות וברמת סיכון גבוהה יותר".

טבע פרסמה את תוצאות הניסוי בלקווינימוד; סערה בשוק הסלולר

מניית טבע רשמה היום ירידה חדה בערכה. תוצאות הניסוי של חברת טבע וחברת Active Biotech השבדית בנוגע לתרופת הלקווינימוד, תרופה לטיפול בטרשת נפוצה שניתנת בבליעה (אוראלית), פורסמו אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט. זאת, לאחר ששתי מתחרות מרכזיות שלה פרסמו במהלך היום תוצאות משלהן לתרופות מתחרות.

מנגד, פריגו עלתה עקב פער חיובי של כ-2.5%. גם נובה מטפסת על רקע פער חיובי של כ-4%.

מניות חברות התקשורת, בעיקר הוט , סלקום ופרטנר , השופעו במסחר היום מתוצאות מכרז הסלולר. בתום התמחרות ארוכה ועיקשת, זכו אתמול במכרז הסלולר החברות מירס בבעלות פטריק דרהי וחברת אקספון (לא החברה הבורסאית), בבעלות איש העסקים חזי בצלאל. מניות הסלולר יורדות היום בחדות בעקבות דברים שנשאו הזוכים במכרז הסלולר, שהבטיחו החרפת התחרות והוזלות מחירים. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

אפי ארה"ב מקבוצת אפריקה ישראל דיווחה היום כי חתמה על הסכם עם חברת ADVENTURE ENTERTAINMENT להשכרת כ-2,400 מ"ר המיועדים לפתיחת סניף של רשת מסעדות בבניין. ל"גלובס" נודע כי רשת המסעדות היא רשת המסעדות המפורסמת - Jekyll and hyde.

עסקה גדולה לכיל : החברה הודיעה אתמול על רכישת החברה הספרדית Fuentes, הנחשבת לספקית הדשנים המיוחדים הגדולה ביותר במדינה. הרכישה, על פי הודעת החברה כוללת גם 4 חברות בנות של החברה הספרדית, את קו המוצרים הנוזליים והדשנים המסיסים של החברה ואת הקו לייצור תערובות דשני שדה. עוד נכללים בעסקה מתקני הייצור של החברה בדרום ספרד, המתקנים, מתקני החברה בנמל קרטחנה ושטחי המסרדים. על פי הודעת כיל, הכנסות Fuentes הסתכמו בשנה שעבר בכ-163 מיליון דולר.

חברת הביומד בריינסוויי הגישה לרשות לניירות ערך האמריקנית בקשה לרישום מניותיה למסחר ופרסמה תשקיף לקראת הנפקה. החברה ציינה כי בכוונתה לגייס כ-30 מיליון דולר. על פי התשקיף כ-70%-75% מסכום הגיוס מיועד לחדירה לשווקים ויצור המוני של מערכות ה-.Deep TMS את ההנפקה יובילו בארה"ב החתמים Roth Capital ו-Maxim Group. הסימול של החברה בנאסד"ק יהיה BRIN.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]