יובל בן-זאב נותר שורי על הבנקים; אילו 2 מניות מומלצות?

ממליץ להתמקד במניות הפועלים ומזרחי טפחות ■ מניית לאומי סופגת הורדת המלצה ■ מחיר היעד של מניית הבינלאומי עלה; מחיר היעד של מניית דיסקונט ירד

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, מוציא היום (ה') סקירה נרחבת על סקטור הבנקים הישראלי. בשורה התחתונה, נשאר בן זאב שורי על הסקטור ומעדכן את ההמלצות ומחירי היעד למניות הבנקים השונות על בסיס הדוחות השנתיים של 2010 ועל רקע העובדה כי בחודש האחרון הניב מדד הבנקים תשואה של כ-10%.

נתחיל בשורה התחתונה: בן זאב מעדיף את מניות בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות. בנוגע למניית הפועלים , בן זאב מותיר את המלצתו על "תשואת יתר" ומעלה את מחיר היעד מ-18.4 שקל למניה ל-20 שקל למניה. ההמלצה למניית מזרחי טפחות נותרה אף היא על "תשואת יתר" ומחיר היעד עלה מ-40.5 שקל למניה ל-44 שקל למניה.

על בנק הפועלים כותב בן זאב כי "הוא צפוי להיות המרוויח הגדול מעליית הריבית במשק, אשר צפויה להביא לעלייה ניכרת בהכנסות המימון ממרווח על הפקדונות. לכך יש להוסיף את התרומה החשבונאית שצפויה לבנק מהטיפול בנגזרים פיננסים ונקבל צפי לשיפור ניכר ברווחיות". על מזרחי טפחות נכתב כי "הבנק הציב בשנת 2010 את התשתית לצמיחת הרווחים ב-2011. הצמיחה המהירה באשראי תתרוגם לעלייה בהכנסות המימון של הבנק ולכך צפויה להתווסף הירידה לחובות מסופקים".

דווקא מניית לאומי סופגת הורדת המלצה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" עם מחיר יעד שהועלה מ-18.5 שקל למניה ל-19 שקל למניה. מניית דיסקונט נותרת מומלצת ב"תשואת יתר" אך סופגת הורדת מחיר יעד מ-9.2 שקל למניה ל-8.9 שקל למניה.

מניית הבינלאומי , היחידה בסקירה של בן זאב שלא נסחרת במדד המעו"ף, נותרת בהמלצת "תשואת יתר" עם העלאת מחיר היעד מ-56.5 שקל למניה ל-61 שקל למניה.