אישום נגד תוקף הצעירה בשדרות ח"ן: חתך את לשונה ושפתיה

(עדכון) - עידן אנורי, מאמן כושר בן 34, נאשם בניסיון רצח ושוד ■ המניע: חשב שפוטר מעמותת "לחופש נולד" עקב תלונת הצעירה שהייתה ממונה עליו בעבודה ■ אנורי מכחיש את המיוחס לו

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום בגין ניסיון רצח ושוד בנסיבות מחמירות, נגד עידן אנורי, מאמן כושר בן 34 מרמת-גן, שתקף לפני כחודשיים בברוטליות צעירה בשדרות ח"ן בתל-אביב והשחית את פניה עם סכין.

על-פי כתב האישום, המניע של אנורי למעשה המזעזע היה כי הוא חשב שפוטר מהעבודה בעמותה "לחופש נולד", בעקבות תלונת הצעירה, שהייתה ממונה עליו בעבודה, על כך שצעק ואיים עליה כאשר לא הסכים עם שיבוצו למשמרות.

על-פי האישום, אנורי נשבע לנקום ולפגוע בה, להסוות את מעשיו באמצעות שוד כביכול, ובמשך חודשים ארוכים תכנן בקפידה את הנקמה. כשנה ורבע לאחר הפיטורים החליט הנאשם לבצע את זממו ותקף את הצעירה באמצע הרחוב, באכזריות רבה, באמצעות סכין, ובמטרה לרצוח אותה.

כתב האישום מגלה כי בעת שעבדו יחדיו בעמותה, ובעקבות תלונותיה של הצעירה על תפקודו, איים עליה אנורי: "אנשים שדיברו אליי כמו שאת מדברת אליי, מזמן שכבו על הרצפה ודיברו אליי אחרת אחרי זה. מעכשיו כשאת מסתובבת ברחוב תסתכלי טוב-טוב ימינה ושמאלה כי את מכירה אותי ואת החברים שלי".

במשך חודשים ארוכים תכנן הנאשם את התקיפה. הוא קרא חומר רלבנטי באינטרנט, הצטייד בסכינים קטלניות, קנה כרטיס טלפון כדי לבצע שיחות בקשר לתכנון הרצח, רכש אופנוע ורשם אותו על שם אחר באמצעות תעודת זהות גנובה. כמו כן, מכתב האישום עולה כי הנאשם התקשר מדי פעם לעמותה כדי לברר האם הצעירה נמצאת במשמרת.

ב-6 בספטמבר בשעה 19:08 התקשר אנורי שוב לעמותה, הצעירה ענתה לטלפון, והנאשם ניתק את השיחה והחליט לבצע את זממו. בשעה 23:20 ירדה הצעירה מהאוטובוס ברחוב המלך ג'ורג', והנאשם, רכוב על האופנוע, עקב אחריה לאורך מסלול הליכתה מתחנת האוטובוס דרך רחוב זמנהוף ועד לשדרות ח"ן פינת רחוב השופטים, כשהוא מוודא במהלך הדרך כי אכן מדובר במתלוננת.

כשהגיעה הצעירה למעבר חציה, קפץ הנאשם מהאופנוע והחל לתקוף את הצעירה בבעיטות ובאגרופים בבטנה ובגבה. הצעירה ניסתה להתגונן ושמה את ידיה על פיה, אך אנורי חתך את ידיה באמצעות סכין. כשהזיזה את הידיים מהפה כדי לצעוק לעזרה, חתך הנאשם את פניה, לשונה ושפתיה באמצעות הסכין. אחר-כך דקר אותה הנאשם שתי דקירות עמוקות בדופן הבטן ובגב, במטרה לגרום למותה.

עוד נכתב בכתב האישום כי בשלב זה הופרע אנורי על-ידי מטייל ברחוב שהגיע לזירת האירוע, משכך איים הנאשם על המטייל באמצעות סכין לבל יתקרב, לחש למתלוננת: "שחררי את התיק כבר" ושדד את תיקה שהכיל כרטיסי אשראי, כסף מזומן, תעודות שונות, יומן ופריטים אישיים נוספים, כדי להסוות את המטרה האמיתית של מעשיו. מיד לאחר מכן עלה הנאשם על האופנוע עם התיק ונסע בשדרות חן נגד כיוון התנועה לכיוון כיכר רבין.

כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו לצעירה פגיעות קשות שהובילו לאישפוזה בבית-החולים איכילוב בתל-אביב למשך כשבועיים.

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד הדס פורר-גפני מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי).

בא-כוחו של עידן אנורי, עו"ד אורי קינן, מסר כי "כתב האישום הוגש רק היום, ולאחר שאלמד את חומר החקירה אוכל להתייחס לדברי הפרקליטות. מה שניתן לומר בשלב זה הוא כי עסקינן בראיות סיבתיות, גם לטענת הפרקליטות, ומשיחה עם מרשי, הוא מכחיש את ביצוע העבירות".