אתרי פוקר מובילים בארה"ב הוקפאו: מואשמים בהונאה

היום הוקפאו 76 חשבונות בנק של שחקני פוקר ב-14 מדינות בארה"ב ■ הרשויות בארה"ב צפויות לדרוש לפחות 3 מיליארד דולר במסגרת העונשים והקנסות שיוטלו על מפעילי האתרים

ה-FBI והתובע הכללי של מנהטן הודיעו ביום ו' האחרון על הגשת אישומים כנגד 11 איש אשר נחשבים למייסדי אתרי הפוקר הפופולריים ביותר ברשת, בהם פועלים גם לקוחות אמריקנים, ובהם PokerStars, Full Tilt poker ו-Absolut poker. שלושת האתרים האלה מופעלים על-ידי חברות הפועלות מהאיי מן, אירלנד וקוסטה-ריקה.

אתמול (ב') דווח כי 5 אתרי ההימורים קיבלו הודעה כי ה-FBI לוקח להם את הדומיינים, והיום (ג') דווח על כך שחשבונות בנק פרטיים של 76 שחקני פוקר ב-14 מדינות בארה"ב הוקפאו לאחר שהאתרים הואשמו בהונאה, בהלבנת כספים ובהפעלה בלתי חוקית של קזינו.

הקפאת החשבונות בוצעה על מנת למנוע מהשחקנים למשוך כספים שהצטברו בחשבונותיהם באתרי ההימורים המקוונים, אמרה היום דוברת ה-FBI, שהוסיפה כי "החשבונות נבדקים כעת על-ידי הרשויות האמריקניות כחלק מהחקירה הפלילית המתמשכת, ואנו בוחנים האם הכספים והחשבונות היוו מקום להשקעת כספים של פעולות לא חוקיות".

עוד נמסר כי "הכספים יוקפאו עד אשר תתבצע החלטה בעניין. החקירה מתמקדת בגורמים הקרימינליים הגדולים ביותר מבין אלה המפעילים אתרי הימורים באינטרנט ובאנשים העומדים מאוחרי אותם האתרים".

התובעים טוענים כי גם לאחר שנת 2006, אז הדגישו הרשויות בארה"ב את האיסור על הבנקים לבצעה העברות כספים הקשורים באתרי הימורים של חברות שפועלות off shore, החברות שפעילותן הוקפאה מצאו דרכים לעקוף את האיסור והמשיכו לפעול בארה"ב.

הרשויות בארה"ב צפויות לדרוש לפחות 3 מיליארד דולר במסגרת העונשים והקנסות שיוטלו על אותן חברות.