דורון ברזילי תובע את יורי גיא-רון בגין לשון הרע

בתביעה בסך 140 אלף שקל טוען ברזילי: גיא-רון מפרסם כי אני תומך במועמדותו לראשות לשכת עורכי הדין

התחממות בגזרת הבחירות ללשכת עורכי הדין: עו"ד דורון ברזילי, ראש ועד מחוז תל-אביב בלשכה, הגיש היום (ד') לבית המשפט השלום בתל-אביב תביעה בסך של כ-140 אלף שקל וצו מניעה נגד יו"ר הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, בטענה כי הוא מפרסם אודותיו פרטים מטעים, בהם כאילו הוא תומך בגיא-רון במירוץ לראשות הלשכה בבחירות הבאות.

ברזילי, המתמודד מול גיא-רון על ראשות הלשכה בבחירות הקרובות ב-21 ביוני ועומד בראש סיעת "עתיד", מסביר בכתב התביעה את הרקע להגשתה: לדבריו, במהלך הבחירות הקודמות ללשכה, שנערכו ב-2007, התמודדו הוא וגיא-רון תחת סיעה אחת, במסגרתה זכה גיא-רון בראשות הלשכה, וברזילי - בראשות ועד המחוז.

אלא שלדברי ברזילי, למרות שעבר זמן רב מאז, וגיא-רון יודע היטב כי הוא מתמודד מולו על תפקיד ראש הלשכה, הוא בחר להמשיך ולפרסם פרסומים מטעים, כאילו ברזילי הוא חבר בסיעתו וממשיך להתמודד על תפקידו הנוכחי ולא לתפקיד היו"ר.

ברזילי טוען כי גיא-רון עושה זאת במגמה להזיק לו. "אילו היה ספק בכוונות הזדון של גיא-רון בפרסומים המטעים, הרי ספק זה הוסר, לאחר שנעשתה אליו פנייה בדרישה שיסיר את הפרסומים, וגיא-רון - בהתנהגותו אשר כשלעצמה מהווה עבירה אתית - לא טרח אפילו להשיב לפנייה זו", טוען ברזילי.

לדברי ברזילי, באתר הסיעה "לשכה אחרת", שבראשה עומד גיא-רון, מופיע "פרופיל אישי" שלו, בו הוא מוצג כחבר הסיעה ותומך במועמדותו של גיא-רון לתפקיד ראש הלשכה. עוד נטען כי בתחתית אותו "פרופיל אישי" של ברזילי, מופיע קישור לאתר האינטרנט של גיא-רון.

לטענת ברזילי, בפרסום יש כדי להטעות באופן חמור את הציבור בכלל ואת ציבור עורכי הדין בפרט.

ברזילי ממשיך וטוען כי גיא-רון לא פעל לסגור את החשבון שנפתח ברשת החברתית "קפה דה מרקר", גם שם מוצג "פרופיל אישי" נוסף שלו. גם ממנו, טוען ברזילי, עולה כי הוא חבר בסיעתו של גיא-רון ותומך במועמדותו לתפקיד ראש הלשכה.

"ניסיון לרווח פוליטי"

בכתב התביעה נטען כי מעשיו של גיא-רון מהווים עוולה בהתאם לחוק איסור לשון הרע, ומאחר שנעשתה פנייה אליו וניתנה לו הזדמנות לתקן את מעלליו והוא בחר להתעלם מכך, הרי שניתן לייחס לו עוולה שנעשתה בזדון - ומכאן גם לחייבו בפיצוי כספי בסכום של 139,800 שקל.

עוד נטען כי גיא-רון פגע בפרטיותו של ברזילי, מאחר שעשה שימוש בשמו ובתמונתו לשם רווח פוליטי. "הניסיון ליצור מצג כוזב, כאילו התובע הוא מתומכיו של הנתבע, או כי התובע אינו מתמודד לראשות הלשכה, מהווה אפוא ניסיון ליצור רווח פוליטי על גבו של התובע, אשר יש להפסיקו לאאתר".

ברזילי מבקש מבית המשפט צו מניעה האוסר על גיא-רון לעשות שימוש בתמונתו ובשמו, לרבות בפרסומים פוליטיים לקראת הבחירות, ולהורות על הסרת תמונתו מאתר האינטרנט.

עוד מבקש ברזילי להורות לגיא-רון לפרסם תיקון והבהרה להטעיה באתר האינטרנט שלו, המבהיר כי הוא חוזר בו מהפרסומים שלפיהם תומך בו ברזילי, או כי הוא מתמודד על ראשות ועד המחוז.

ממטה "לשכה אחרת" בראשות גיא-רון נמסר בתגובה: "כמו במהלך כל הקדנציה האחרונה, דורון ברזילי מתנהל פוליטית, מכפיש ותוקף, בלי ליתן לעובדות לבלבל אותו. הכול מתוך שאיפה לזכות בכותרת.

"מדובר ב-3 אתרים: 1. אתר ישן של ברזילי, שלאחר בדיקה התברר כי אין למטה שליטה עליו; 2. בלוג אישי של ברזילי ב'דה מרקר קפה'. פנייה ישירה מטעמו לאתר הייתה מסירה את הבלוג; 3. אתר ישן של 'לשכה אחרת' (www.yori.co.il), שעודכן זה מכבר.

"אין לנו דרך לשנות את העובדה, לפיה הווייתו של ברזילי בלשכה נוצרה ונסמכה על פעילותה של 'לשכה אחרת'. אנו עושים ככל הניתן לתקן זאת בהווה.

"כדאי שברזילי יתמקד בבעיות הבוערות של עורכי הדין ויחדל משיטתו הסדרתית לנהל התקפות, הכפשות והתדיינויות משפטיות בלתי מכובדות מיותרות".