מחיר הדלק לשיא - 7.62 ש' לליטר; נתניהו ושטייניץ לא סופרים את מעמד הביניים ומעלים מס הבלו ב-3 אג'

"רק בישראל": הדלק עולה כפול מבארה"ב ■ מדובר בעלייה של 3.1% במחיר הדלק - ו-8.4% מאז הודיע נתניהו על ההוזלה בנטל המס ■ בדיקת "גלובס": מאז נכנס נתניהו לתפקידו זינק היטל הבלו ב-21% ■ מחיר הנפט נמוך ב-23% מהשיא ב-2008 - אך הבנזין יקר ב-9%

שיא חדש נוסף, בפעם המי יודע כמה, במחירי הדלק בישראל: משרד התשתיות הלאומיות הודיע היום (ה') כי בלילה שבין שבת לראשון יתייקר הדלק בישראל בשיעור משמעותי של 3.11%. מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן נקבע על 7.62 שקל בשירות עצמי - עלייה של 23 אגורות לליטר. באילת יעמוד המחיר על 6.59 שקל.

במשרד התשתיות מנמקים את ההחלטה בזינוק של 9% במחיר הבנזין הבינלאומי, המהווה 39% ממחיר הבנזין בישראל.

אם לא די בכך, הממשלה החליטה להעלות את שער היטל מס הבלו בשלוש אגורות נוספות שהן 1.07%. מרווח השיווק של תחנות הדלק נותר ללא שינוי.

בסך הכל, מאז הודיע נתניהו על הורדת מחירי הדלקים בישראל לאור הלחץ הציבורי הנרחב - זינק המחיר לצרכן בתחנות ב-8.4%.

מחירי הנפט בעולם מאמירים בימים אלה לרמות מדאיגות של 113 דולר עקב הטלטלה הגיאו-פוליטית במזרח התיכון ובעיקר בשל הלוחמה בלוב ושיבוש אספקת הנפט מהמדינה. בחודש האחרון זינק מחיר הנפט בכ-5% והוא נסחר סביב 111 דולר לחבית.

לצד ההתייקרות המוסברת בעיקרה מהזינוק במחירי הנפט בעולם, על פי בדיקה שערך "גלובס" הבוקר, עלה היטל הבלו בישראל ב-21% מאז נכנס נתניהו לתפקידו כראש ממשלה: בעוד שבחודש ינואר 2009, ערב כניסתו לתפקיד, עמד היטל הבלו על כ-2.41 שקל לליטר - כיום עומד ההיטל על 2.91 שקל. יחד עם מע"מ ומסים נוספים, רכיב המס מהווה יותר מ-55% מסך מחיר הבנזין.

בארה"ב, לשם ההשוואה, משלם הציבור כ-4 שקלים לליטר בנזין, רק מעט יותר ממחצית המחיר המוכרז בישראל.

יתרה מזאת, מחיר הנפט נמוך היום בכ-23% לעומת מחיר השיא אליו הגיע ביולי 2008 (147 דולר לחבית) - אולם מחיר הבנזין בישראל גבוה כעת בכ-60 אג' לליטר לעומת מחירו אז.