לוין לרופאים: "לא לרצוח בשביל שכר"; השביתה תחודש

(עדכון) - אילן לוין מהאוצר לרופאים: "לא לרצוח בשביל תוספות שכר" ■ יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן לאילן לוין: "כל צעד של אלימות כנגד רופאים יהיה על ראשך ומצפונך"

המו"מ בין הרופאים למשרד האוצר נמשך גם היום (ה'), אולם כך גם ההתקוטטות ההדדית. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, פתח את ישיבת המו"מ בדברי מחאה כנגד דבריו של הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, שקרא לרופאים במהלך ראיון לגלי צה"ל: "אל תרצחו אנשים בשביל תוספות שכר, אין לזה שום הצדקה".

אידלמן פנה ללוין וקבל על ההתבטאות הזו: "הדברים שאמרת אתמול הם הסתה פרועה ומסוכנת כנגד ציבור הרופאים. כל צעד של אלימות כנגד רופאים יהיה על ראשך ומצפונך. אתה הכנסת לשיח הציבורי בישראל אלמנט שלא היה בו אף פעם וכל זה בשם מטרה כלשהי שיש לך".

לוין, צריך לומר, אמר את הדברים בעקבות ראיון עם פרופ' מתי ברקוביץ', יו"ר איגוד רופאי הילדים, שאמר: "אני מבחינתי כמה שיותר להכאיב לאוצר, שיבינו שמדובר פה בבעיות אמיתיות". לוין טען כי הוא מזועזע מהדברים, וחזר על קריאתו לרופאים לזנוח את השביתה לטובת מסלול של בוררות אובייקטיבית.

בתום פגישת המו"מ שהתקיימה הבוקר טענו הרופאים כי האוצר מוכן להעניק לרופאים בפריפריה שכר הגבוה ב-10% בלבד מזה של יתר הרופאים, זאת בעוד שהם דורשים תוספת מיוחדת של 25%. הרופאים טוענים עוד כי האוצר לא הסכים להקל על עומס התורנויות של המתמחים, אולם באוצר מבהירים כי ההיפך הוא הנכון: באוצר הציעו לקצר את משך התורנות של מתמחה לכדי 18 שעות במקום 26 שעות, וזאת מבלי לפגוע בהכנסה של המתמחים כתוצאה מקיצור התורנות. לצורך העניין מבקשים באוצר להוסיף תקנים למתמחים ולחייב גם את המומחים הצעירים בביצוע תורנות (ולא רק מתמחים), אולם ההסתדרות הרפואית היא זו שחוששת מהמהלך שיפגע במומחים.

סגן שר האוצר, יצחק כהן, אמר היום על האפשרות הזאת: "כל ניסיון של הרופאים להניף את חרב השביתה יהיה לא אחראי, לא מוסרי ומיותר. הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יפסיקו להשלות את הציבור, יתחילו לדבר אמת ולדווח אמת ויכנסו לתהליך מו"מ על הנושאים בהם צריך לטפל".

מתי ואיפה שובתים?

ההסתדרות הרפואית הודיעה הערב על המשך העיצומים בבתי החולים:

ביום א' 1.5.11 וביום ב' 2.5.11 העבודה תתקיים כסדרה, "וזאת מתוך כבוד לציון יום השואה".

ביום ג' 3.5.11 תתקיים שביתה כללית במתכונת שבת בבתי החולים ובמרפאות החוץ.

ביום ה' 5.5.11 יתקיימו עיצומים- בתי החולים מדרום לתל-אביב ישביתו את מרפאות החוץ (בלבד) כולל המרכז הרפואי איכילוב בתל-אביב. כל שאר בתי החולים יעבדו כרגיל.

ביום א' 8.5.11 ייערך כנס בנושא רפואה פתולוגית אליו יגיעו כל הפתולוגים בישראל. לפיכך, בזמן הכנס, תתקיים פעילות מצומצמת בהתאם, של חדרי הניתוח.

ביום ה' 12.5.11 יתקיימו עיצומים- בתי החולים מצפון לתל-אביב ישביתו את מרפאות החוץ (בלבד) כולל המרכז הרפואי ע"ש "רבין" והמרכז הרפואי "שיבא".

הודעה מפורטת על רשימת בתי החולים תתפרסם בהמשך.