מקאן למבקר: לחקור את מכרז הדיגיטל של הטוטו

במקאן טוענים כי קיים חשש כבד כי המכרז בו זכה יהושע TBWA הוטה ע"י אחד מחברי הוועדה

קבוצת הפרסום מקאן-אריקסון פנתה למבקר המדינה בדרישה לחקור את השתלשלות העניינים במכרז הדיגיטל של הטוטו - כך נודע ל"גלובס".

באמצעות עו"ד ליאור שמעוני ממשרד דן להט ושות' מפורטת השתלשלות העניינים במכרז כפי שרואים אותה בקבוצת מקאן-אריקסון. בעקבות כך הם מבקשים מהמבקר לקיים בדיקה בנושא, "לפעול בגדר סמכותו וראות עיניו ולהפעיל בהתאם את הממצאים שיעלו מבדיקתו בהתאם.

"כמו כן, אם הוא מוצא לנכון להצביע על הדרך והמועד לתיקון הליקויים, אם וכאשר יימצאו, ולהודיע על כך לשר הממונה באם לא יתוקנו הפגמים. עוד מתבקש המבקר להודיע ליועץ המשפטי לממשלה אם וכאשר יעלה בירור התלונה חשש שנעברה עבירה פלילית ומשמעתית".

פנה למבקר גם בעבר

כזכור, לפני שבועות ספורים פנתה קבוצת מקאן-אריקסון למועצה להסדר ההימורים בספורט בדרישה לבטל את מכרז הדיגיטל בו זכה יהושע TBWA. זאת לאחר שמקאן ואידיאולוג'יק ביקשו בתום המכרז את חשיפת המסמכים העוסקים הן בדירוג חברי ועדת המכרזים והן בהצעות הכספיות.

במקאן טענו כי מהמסמכים שהתקבלו עולה ריח של מכרז לא כשר. לטענתם, יהושע TBWA כלל לא עמד בתנאי הסף, אך הכללים הוגמשו לטובתו בדיעבד.

כמו כן עורר את חשדם דירוג של אחד מחברי הוועדה שדירג באופן שונה מאוד מהחברים האחרים את המשרדים, ונתן למקאן, אידיאולוג'יק ושלמור ניקוד אפס לעומת 100 ליהושע TBWA.

במקאן דרשו לחשוף את שמו של המדרג ולבטל את המכרז - למרות שכפי הנראה מקאן לא הייתה זוכה בו גם אם המדרג היה נותן ציונים אחרים.

במכתב למבקר נכתב כי פגמים רבים וטענות מעלות חשש כבד כי המשרד היה "תפור ליהושע TBWA, וכי קיים חשש כבד כי המכרז הוטה על-ידי אחד מחברי הוועדה".

עוד נטען כנגד הטוטו כי "גם בתום המכרז המשיכה ועדת המכרזים להתנהל באופן שאינו ראוי ומעלה ריח רע של התנהלות לא כשרה, תוך שהיא נוקטת דרך של הסתרת מידע וניסיון להתיש את מקאן".

בעבר כבר פנה מקאן-אריקסון למבקר המדינה בטענה להתנהלות בלתי ראויה של גוף ציבורי, וזאת בעקבות הפסקת ההתקשרות של מפעל הפיס עם המשרד. שנה לאחר הפנייה, ב-2004, קבע המבקר כי מן הראוי שמפעל הפיס, מתוקף היותו גוף הנושא תפקיד בעל אופי ציבורי, יפעל על-פי כללי חוק המכרזים למרות שהחוק לא חל עליו.