גורי משיקה מתחרה ל"גרבר" תחת השם "הבחירה האורגנית"

גורי משקיעה 2 מיליון שקל בהשקת מחיות אורגניות לתינוקות‏ שיתחרו ב"גרבר" וב"פרינוק"

3 שנים אחרי שהחברה הפסיקה להפיץ את מותג המחיות לתינוקות "גרבר", חברת גורי משיקה מתחרה ל"גרבר" של אסם תחת השם "הבחירה האורגנית". מדובר בסדרת מוצרי מזון אורגניים לתינוקות המיוצרת על-ידי חברת‏SUNVAL ‎‏ הגרמנית, שתושק בהשקעה של כ-2 מיליון שקל, ותימכר במחיר הגבוה ב-2 שקל למחית בהשוואה לגרבר.

‏לדברי עודד גורי, החברה מצפה לכבוש בתוך שנה נתח כספי של 10% מהקטגוריה ולהגיע בתוך 3 שנים לנתח כספי של 30% מהקטגוריה. ‏

‏קטגוריית המחיות לתינוקות סובלת מזה מספר שנים מירידה מתמשכת שהחלה במשבר רמדיה וכן במציאת מתכת קדמיום ברמות גבוהות במחית גזר לתינוקות של "גרבר".

‏לפי סטורנקסט, ב-5 השנים האחרונות נרשמה ירידה של 20% במכירות הקטגוריה, מ-28.8 מיליון שקל בשנת 2005 ל-22.8 מיליון שקל בשנת 2010. בתקופה זו כוחו של המותג "גרבר" הלך ונחלש לטובת המותג "פרינוק" של חברת רנדי. בעוד שבשנת 2005 החזיק גרבר בנתח כספי של 72.3%, בשנת 2010 ירד נתח המותג ל-50.3% בלבד. בתקופה זו עלה המותג "פרינוק" מנתח כספי של 19.7% ל-36.5%. שיעור החדירה של הקטגוריה עומד בארץ על 40% בלבד, לעומת 80% בארה"ב.

‏‏"אסם לא משקיעה בקטגוריה. אנחנו מקווים שנוכל להביא את הבשורה הבריאה לקטגוריה ולהחזיר אליה את הצרכנים", אומר גורי. ‏‎‎‏

קטגוריית מחית לתינוקות נתח שוק כספי
 קטגוריית מחית לתינוקות נתח שוק כספי