עוזי לנדאו: "נערי האוצר תוקעים לנו מקלות בגלגלים"

עוזי לנדאו אמר הדברים ליו"ר החברה לישראל אמיר אלשטיין, בטקס הנחת אבן הפינה לתחנות כוח בנגב ■ ח"ל רוצה להקים תחנה נוספת, אולם נתקלת בקשיים בהולכת החשמל לתחנה

הביורוקרטיה מונעת מהחברה לישראל הקמת תחנת כוח שנייה במישור רותם, כך אמר היום יו"ר הקבוצה אמיר אלשטיין לשר האנרגיה ד"ר עוזי לנדאו, בטקס הנחת אבן הפינה לתחנת הכוח של OPC במישור רותם שבנגב.

"הביורוקרטיה מעכבת וחבל כי אתה יודע שיש לנו את האופציה, היכולת והרצון להקים את התחנה בנגב" אמר אלשטיין. השר לנדאו אמר "יש לי קושי גדול עם נערי האוצר שכאשר הממשלה קובעת מדיניות הם שוב ושוב תוקעים לה מקלות בגלגלים ולמרות ועל אף דרך ארוכה של 10 שנים, אנחנו מניחים היום את אבן הפינה".

תחנת הכוח במישור רותם תוקם על-ידי חברת OPC הנמצאת בבעלות משותפת של החברה לישראל (80%) וקבוצת ויאוליה (20%) הצרפתית. התחנה בהספק של כ-420 מגוואט צפויה להתחיל לפעול בסוף 2012.

החברה לישראל ביקשה להקים תחנה נוספת בגודל זהה בצמוד לתחנה העתידית תוך ניצול הסכם אופציה לרכישה והתקנה של טורבינת גז מחברת מיצובישי, המספקת את הטורבינה לתחנה הראשונה. ואולם קשיים בחיבור התחנה העתידית לרשת הולכת החשמל הביאו את רשות החשמל לדחות את הבקשה.

בטקס שנערך היום באתר ההקמה נכחו גם את האירוע כיבדו בנוכחותם שגריר קוריאה MA YOUNG-SAM, YOSHINORI AIKI, אורי שטרקמן יו"ר ויאוליה, וכן יו"ר המועצה האזורית תמר, דב ליטוינוף, וכן שר האנרגיה לשעבר, עו"ד משה שחל.