הרשות השנייה: "לילה כלכלי" ו"תוכנית חיסכון" לא יוכרו כדוקו

נקבע כי "אלה תוכניות ראויות ומוצלחות אך אינן עומדות באופן מלא בהגדרה של תוכניות תעודה, בין היתר בכך שאינן נותנות מענה לקריטריון של יצירת חייץ בין תכנים אקטואליים לתיעודיים"

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה בראשותו של יעקב שחם קבעה היום (ה') כי התוכניות הכלכליות "לילה כלכלי" של חדשות ערוץ 10 ו"תוכנית חיסכון" של חדשות ערוץ 2 לא יוכרו כתוכניות תעודה החל מראשית יולי.

בעקבות המלצת הנהלת הרשות, קבעה הוועדה כי התוכניות אכן "השתפרו במהלך שנת 2011 והינן ראויות ומוצלחות, אך אינן עומדות באופן מלא בהגדרה של תוכניות תעודה, בין היתר בכך שאינן נותנות מענה לקריטריון של יצירת חייץ בין תכנים אקטואליים לתיעודיים", לשון החלטת הוועדה.

על מנת שהתוכניות יוכרו כתוכניות תעודה היה עליהן לעמוד במכסה של כתבות חוץ. ההחלטה לסווגן ככאלה גררה ביקורת ציבורית רבה, בעיקר מטעם ארגוני היוצרים.

איגודי היוצרים מסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטת וועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לבטל את ההכרה בתוכניות הכלכליות כתוכניות תעודה. זוהי החלטה מוצדקת מאין כמותה, שמבטלת עוול מקצועי קשה עליו התריעו היוצרים.

"מבלי לפגוע כלל בכבודן ובמקומן של התוכניות הכלכליות, ההחלטה החדשה מדגישה את מה שהיה ברור מאז ומעולם: תעודה היא ז'אנר רציני ומוגדר, ואי-אפשר לשחק בו כמטבע עובר לסוחר. ההחלטה של וועדת הטלוויזיה תיטיב עם היצירה ובעיקר עם הצופים".