הפעילה הוצאה לפועל נגד בעלה - וחויבה לשלם 150 אלף שקל

ההוצאה לפועל הורתה לאישה להחזיר לבעלה תשלומי מזונות שקיבלה עבור שנים בהן חיו יחד

ההוצאה לפועל פסקה לפני מספר ימים בתיק של תביעת מזונות גדולה וחייבה אישה להחזיר לבעלה יותר מ-150 אלף שקל, אותם גבתה ממנו בהליכי הוצאה לפועל בשנים 1993-2007.

בתחילת שנות ה-90' בעל מאזור השפלה עזב את ביתו בעקבות סכסוך עם אשתו, וזו הגישה לבית המשפט המחוזי תביעת מזונות בסך כ-100 אלף שקל - וקיבלה פסק דין המחייב את הבעל בתשלום. האישה טענה כי בעלה חייב לה תשלום מזונות עבור כל השנים שלא חיו ביחד.

עו"ד סיון כהן, המתמחה בתחום המעמד האישי ודיני משפחה, ייצגה את הבעל וטענה בפני בית המשפט לענייני משפחה כי הבעל חזר לביתו לאחר 3 שנים והתפייס עם אשתו, ובני-הזוג שבו למסלול חיים תקין, במהלכו אף הביאו ילד נוסף לעולם וקנו בית ביחד. כעשור לאחר חזרתו של הבעל פרץ סכסוך נוסף בין בני-הזוג, והם שוב נפרדו.

האישה החליטה לפתוח נגד בעלה תיק הוצאה לפועל רטרואקטיבי, בגין כל התקופה (1993-2007 כאמור), כולל את התקופה בה חיו הצדדים ביחד - על בסיס פסק הדין למזונות שקיבלה בשנות ה-90'. בעקבות בקשתה, כל משכורותיו וחשבונותיו של הבעל עוקלו, והופעלו נגדו צווי מאסר.

בדיון הוכחות מול ראש ההוצאה לפועל נדרשה האישה להעיד על גירסתה והודתה כי היא "לא עובדת, לא עבדתי אף פעם, יש לו כסף, ולא הייתי צריכה לעבוד".

לדברי עו"ד כהן, האישה סתרה בכך את טענתה המרכזית לפיה לא שולמו לה מזונות ברציפות משנת 1993 ועד שנת 2007. בסוף הדיון החליט ראש ההוצאה לפועל לחזור בו מהחלטתו ולהסיר את כל העיקולים שהוטלו על הבעל, אך לאחר חצי שנה חזר בו מהחלטתו, חידש את העיקולים והחיה את התיק מחדש.

כתוצאה מכך עו"ד כהן ביקשה מבית המשפט לענייני משפחה לבטל את החלטת ראש ההוצאה לפועל בשל חוסר חוקיות. בית המשפט אכן לא קיבל את שינוי ההחלטה של ההוצאה לפועל, מסיבה שאסור לשנות פסק דין חלוט מעבר לתקופת הערעור של 45 יום.

הדיון הוחזר אל ההוצאה לפועל, והעומד בראשה הודה כי מקור הוראתו לחידוש ההליכים נגד הגבר היא טעות - והורה לחייב את האישה להחזיר לבעלה יותר מ-150 אלף שקל.