"ישראל מאיימת לפנות לבתי דין נגד מצרים בנושא הגז"

העיתון "אל-אהרם": מצרים מתייחסת בביטול לאיומי ישראל ומבהירה שלא תחדש את אספקת הגז עד שייחתם הסכם חדש - במחיר גבוה יותר

ישראל דחתה את בקשתה של מצרים לדון מחדש במחיר הגז הנמכר לישראל, והיא מאיימת לפנות לבתי דין בינלאומיים אם מצרים תתעקש להעלות את מחיר הגז ולמעשה לפתוח מחדש הסכמים שנחתמו. כך מדווח העיתון המצרי "אל-אהרם", בהתבסס על "מקור בשוק הנפט" במצרים.

לפי הדיווח, השותף האמריקני בספקית הגז המצרית EMG, המיוצג על ידי איש העסקים חוסיין סאלם שנמלט ממצרים לאחר הדחת הנשיא לשעבר חוסני מובארק, כבר שיגר אזהרות לחברת הגז הממשלתית המצרית EGAS, לפיהן ישראל תפנה לבתי דין בינלאומיים במידה ומצרים לא תחדש בקרוב את אספקת הגז.

כזכור, אספקת הגז לישראל, ירדן, לבנון וסוריה הופסקה מספר פעמים מתחילת חודש פברואר, בשל פיגועי טרור במתקני הגז בחבל אל-עריש שבצפון סיני. חברת אמפל , השותפה ב-EMG, מסרה כי עד סוף החודש תחודש אספקת הגז, אולם אתמול דווח בעיתונות המצרית כי האספקה תחודש רק בעוד שבועיים.

לפי הדיווח היום ב"אל-אהרם", המקור המצרי טוען כי מצרים דוחה את איומי ישראל מכל וכל והבהירה שאספקת הגז תחודש רק לאחר שההסכם בין 2 המדינות יעודכן, כלומר רק לאחר שמחיר הגז יעלה בהסכמת 2 הצדדים. הוא ציין גם שספרד, למשל, כבר הסכימה לקנות גז ממצרים במחיר גבוה יותר מכפי שנחתם בהסכמי עבר.

נושא הגז לא יורד מהכותרות במצרים. רבים מאשימים את מובארק בכך שמכר גז לישראל ולמדינות נוספות במחירים נמוכים ומאשימים אותו ואת בניו בשחיתות וקבלת שוחד. העלאת מחירי הגז הפכה לדרישה עליה נלחמים המהפכנים במצרים, בעוד הכלכלה מקרטעת וההכנסות מתיירות צנחו מאז המהפכה.