תביעה: קסלמן וקסלמן התרשלו וגרמו נזקים במיליוני שקלים

איש העסקים חנניה גיבשטיין תובע מקסלמן וקסלמן 4 מיליון שקל, בטענה כי פירמת רואי החשבון התרשלה בהגשת הדוחות השנתיים שלו וגרמה לו נזקים כבדים

איש העסקים חנניה גיבשטיין הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 4 מיליון שקל נגד פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן Pwc ישראל, בטענה כי התרשלו בהגשת דוחות שנתיים וגרמו לו נזקים של מיליוני שקלים.

גיבשטיין, המיוצג בידי עורכי הדין אופיר צברי, דיבון פרקש ורעות קמוס ממשרד צברי-יובל ושות', טוען כי הפירמה לא רק שאיחרה בהגשת הדוחות השנתיים, אלא גם איחרה בהגשת הודעה לרשויות המס על חזרתו של גיבשטיין מהכרזה על החברות שברשותו כחברות משפחתיות. כתוצאה מכך, טען, סירבו רשויות המס להכיר בהודעה, והוא חויב בשל כך במס בסכום של מיליוני שקלים.

התביעה הנוכחית היא רק חלק מהליכים רבים שהתנהלו בין הצדדים בבתי המשפט ומול רשויות המס בעניין גביית היתר.

גיבשטיין בחר לפתוח את התביעה בציטוט של רו"ח שאולי בן-אמוץ מקסלמן, שניתנה במהלך עדותו בהליך שהתנהל כנגד רשויות המס, בו לכאורה הוא מודה ברשלנות האמורה שנבעה כתוצאה מהאיחור בהגשה: "לא היה בדבר היגיון, לא היה בדבר משום תכנון כלשהו, אלא תוצר של עבודה אבוחלטרית, לא מיסויית, הכנה של דוחות כספיים, הכנת דוחות מס והגשתם במועדים מאוחרים כתוצאה מאילוצים טכניים שלא קשורים להחלטות".

עוד צוין בתביעה כי עקב החלטת רשויות המס בחיוב מיסוי גבוה כתוצאה מהאיחור, נקט גיבשטיין בהליכים משפטיים בבית המשפט המחוזי, שהובילו בסופו של דבר לפשרה עם הרשויות להקטנת הנזק הכלכלי שנגרם לו ולחברות שבבעלותו.

"יודגש כי אין מדובר כאן בטעות בשיקול-הדעת או בהחלטה מושכלת אך שגויה של הפירמה ואנשיה. מדובר ברשלנות פשוטה. על הנתבעת היה להגיש את המסמכים לרשויות המס במועד שנקבע, אך הנתבעת התרשלה ולא הגישה את המסמכים במועד, ועקב זאת נגרם לתובעים נזק כבד ביותר ובלתי הפיך", כך נכתב בתביעה.

גיבשטיין ממשיך וטוען כי לאחר שהגיעה דרישת התשלום מרשויות המס, טענה הפירמה כי מדובר בעניין טכני, שיסודר על-ידם ללא קושי ובמהרה. לטענתו, הפירמה טיפלה בנושא במשך תקופה ואף חייבה אותו בשכר-טרחה בגין הטיפול בניסיון לתקן את תוצאות רשלנותה.

לדבריו, הוצעה לפירמה האפשרות להצטרף למשא-ומתן עם רשויות המס בניסיון להגיע לפשרה, וזאת גם לצורך הפעלת פוליסת ביטוח האחריות המקצועית שנמצאת ברשותה. אך, כך נטען, הפירמה סירבה להצטרף למשא-ומתן ובחרה שלא להביע עמדה.

בתביעה נטען גם כי התנהלותה של הפירמה מקוממת, מאחר שגיבשטיין היה אחד מלקוחותיה במשך שנים רבות וציפה כי היא תיטול אחריות למעשיה.

גיבשטיין דורש מבית המשפט, מלבד הפיצוי על רשלנות, גם לחייב את הפירמה בשכר-טרחת עורך דין בסכום של 180 אלף שקל.

טרם התקבלה תגובת הפירמה לתביעה.