סטנלי פישר: "מוקדם מדי לדבר על עזיבה לקרן המטבע"

(עדכון) - נגיד בנק ישראל אמר את הדברים בנאום שנשא בבאר-שבע ■ ציין כי תחזית הצמיחה של ה-OECD לכלכלת ישראל - 5.4% השנה - הינה גבוהה מדי

"התחזית של ה-OECD לכלכלת ישראל גבוהה מידי לטעמי", אמר הבוקר (ב') נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, בהתייחסו לתחזיות הצמיחה שהעניק הארגון לישראל, כך דווח בסוכנות "בלומברג". נזכיר כי הארגון יצא באחרונה בסקירה במסגרתה העריך כי הכלכלה הישראלית תצמח השנה ב-5.4% ותחזור לצמיחה של 4.7% ב-2012.

"התחזיות לכלכלת ישראל יפגשו את היעדים התקציביים", אמר פישר על-פי הדיווחים. התחזית, לדברי פישר, צפויה "להיות גבוהה יותר מהתחזית הקודמת. אין ספק שהתחזית ל-2012 תעלה גם כן".

בנק ישראל יפרסם כבר במהלך השבוע הקרוב את תחזית עדכון הצמיחה של ישראל לשנת הקרובה. לדברי פישר, בנק ישראל מתכוון להעלות את תחזית הצמיחה, אך "התחזית של ה-OECD גבוהה מדי". בנק ישראל צפה בתחזיתו האחרונה כי הכלכלה המקומית תצמח בשיעור של 4.5% במהלך 2011.

באותה הרצאה שנשא פישר באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע הוא התייחס גם לאפשרות שיתמודד על ראשות קרן המטבע הבינלאומית, ואמר כי "מוקדם מדי לדבר על זה". הוא הוסיף כי הדבר "כרוך במעורבותן של ממשלות" ואמר כי אין בכוונתו להתייחס לנושא בשלב זה.