"מאי השחור" בבורסה: פדיונות של 3.5 מיליארד ש' בקרנות

מדובר בפדיון החודשי הגבוה ביותר מאז נובמבר 2008 ■ פדיונות של כ-2.6 מיליארד ש' בקרנות אג"ח חברות וכללי ■ כלכלני מיטב: "הפאניקה, לעת עתה, מאחורינו"

חודש יוני כבר איתנו אבל חודש "מאי השחור" לא יישכח במהרה: מנתוני בית ההשקעות מיטב עולה כי בקרנות הנאמנות המסורתיות נרשמו בחודש החולף פדיונות כבדים של כ-3.5 מיליארד שקל - הפדיון החודשי הגבוה ביותר מאז נובמבר 2008.

למעשה, מניתוח הנתונים עולה כי המשקיעים בקרנות נאמנות יוצאים מנכסי סיכון ועובדים לאפיקים סולידיים יותר. בקרנות אג"ח חברות וכללי נרשמו פדיונות של כ-2.6 מיליארד שקל ובקרנות המנייתיות - 570 מיליון שקל. מאידך, הקרנות הכספיות גייסו כ-2.5 מיליארד שקל, והקרנות השקליות נהנו מזרימת כספים בהיקף של כ-600 מיליון שקל.

במהלך חודש מאי, נציין, איבד מדד המעו"ף 3.6% מערכו. תעשיית הקרנות מנהלת נכון לסוף חודש מאי סך נכסים של כ-157.4 מיליארד שקל.

כלכלני מיטב מתייחסים לנתונים וכותבים כי אוסף של נתונים וידיעות שליליות שהתנקזו לשבוע אחד (יוון, משבר החובות האירופי, ירידות בחו"ל, זיסר ואלביט הדמיה) עם סנטימנט שלילי ממילא בקרנות ומצב גיאופוליטי לא מזהיר בישראל ובאזורנו הובילו את הפאניקה לעבוד שעות נוספות ומיותרות.

"כפי שכבר הערכנו, הפאניקה (לעת עתה) מאחורינו וחשבון הנפש של המשקיעים, האם פעלו מתוך רציונל, או מתוך פחד שהשתלט עליהם, יקבע האם מגמת הפדיונות תימשך, או תתהפך לאחר כמעט שלושה חודשים רצופים של משיכת כספים", מסכמים במיטב.