"ה-S&P500 יצנח ל-1,200 נקודות עד סוף שנת 2011"

הכלכלן ג'ון היגס: "במידה ותוכנית רכישות נוספת לא תתרחש, השווקים יתקשו להתאושש" ■ היגס מוסיף כי "לא הייתי פוסל החלתה של QE3, אולם לא סביר שזה יקרה לפני 2012"

עם סיום תוכנית ההרחבה הכמותית (QE2) של ה'פד', מתגברות חששות המשקיעים מקריסה של כלכלת ארה"ב. רצף נתוני מאקרו שליליים המעידים על היחלשות שוק התעסוקה והמשך הירידה במחירי הדיור לשפל שלא נראה מאז 2003, מלבים את הפחד בקרב המשקיעים.

ברקע החששות, מתגברים הקולות היוצאים כנגד המדיניות הנוכחית של הפדרל ריזרב, כמו גם מזהירים מקריסה של שוק המניות בארה"ב: "האכזבה מביצועי השוק לא מפתיעה בהתחשב באופן בו השוק התנהג בסיום סבב הרכישות הקודם", אומר הכלכלן ג'ון היגס ל-CNBC, בהתייחסו לסיום תוכנית הרכישות של הפדרל ריזרב, אשר אמורה להגיע לסיומה ב-30 ביוני השנה.

"אנו חושבים שסיבוב רכישות נוסף - QE3 - לא יתרחש השנה, ולפיכך השווקים יתקשו להתאושש", דברי היגס. "במידה והצניחה הנוכחית תימשך, אנו חוזים כי מדד ה-S&P500 יצנח עד ל-1,200 נקודות בסוף שנת 2011".

לדברי היגס, מבחינה היסטורית של סיום תוכניות רכישה אחרות - המשקיעים נמשכים לשוק המניות בעת סבב הרכישות, ובורחים מיד עם סיום הסבבים. "בתקופות הביניים שבין QE1 ו-QE2 השווקים חוו הפסדים והחששות מדיפלציה עלו".

"זה לא וודאי, אך סביר שבהתחשב במצב הנוכחי של הכלכלה - סבב רכישות נוסף יפיח חיים חדשים בשווקים", דברי היגס, שהוסיף כי "לא הייתי פוסל סבב שלישי שכזה, אבל אני בספק אם זה יקרה לפני 2012".