"אם ישראל תקבל הצעות אובמה - זו תהיה התאבדות"

הפוליטיקאי הרפובליקני ניוט גינגריץ' מבטיח: "אם אבחר לנשיא, אעביר שגרירות ארה"ב לירושלים" ■ "ארה"ב וישראל נמצאות בצומת מסוכן; שלום עם חמאס אינו אפשרי"

הפוליטיקאי הרפובליקני ניוט גינגריץ', המתמודד על מועמדות מפלגתו לנשיאות בבחירות 2012, אמר אמש (א') כי אם ממשלת ישראל תקבל את הצעותיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ליישוב הסכסוך עם הפלסטינים זו תהיה התאבדות לאומית.

גינגריץ', לשעבר יו"ר בית-הנבחרים, דיבר בלוס-אנג'לס, באירוע של הקואליציה היהודית הרפובליקנית, קבוצה של יהודים פעילי המפלגה, שאחת ממטרותיה המרכזיות היא לשבור את דפוסי ההצבעה של יהודי ארה"ב. רובם המכריע של היהודים, בין 65% ל-75% מצביעים בעד הדמוקרטים בבחירות לקונגרס ולבית הלבן.

"שלום של ישראל עם חמאס אינו אפשרי", הכריז גינגריץ'. "עשרים שנות תקווה לתהליך שלום אינן יכולות לשנות את המציאות הבסיסית".

לטענתו, נקודת המוצא של הממשל לחידוש המו"מ עם הפלסטינים היא מסוכנת; "קבלת ההצעות תהיה צעד של התאבדות מבחינת ישראל".

גינגריץ' הבטיח שאם אכן ייבחר לנשיא הוא יעביר את שגרירות ארה"ב מתל-אביב לירושלים. לדבריו, לישראל יש זכות לבחור את בירתה שלה והאמריקנים צריכים לכבד את הבחירה. זו הבטחה סטנדרטית של מועמדים רפובליקניים שמרנים, שכבר נכנסה לספר החוקים. אלא שנוסח החוק מתיר לכל נשיא פתח מילוט: הוא יכול לדחות את העברת השגרירות לבירת ישראל על סמך שיקולי ביטחון לאומי מדי פרק זמן קצוב. כך נוהג אובמה וכך נהגו קודמיו.

בהתקפה חריפה על מדיניות החוץ של אובמה אמר גינגריץ', כי הממשל מקדם "מדינויות מסוכנות של אי-עקביות ושל בלבול", שצריך להפוך אותן על פיהן, ושהבית הלבן מייחס חשיבות רבה יותר לתקינות פוליטית מאשר להיגון בריא.

"הן ישראל והן ארה"ב נמצאות עתה בצומת דרכים מסוכן"

"בעוד שארה"ב ובעלות בריתה רשמו נצחונות חשובים במלחמה בטרור, אי אפשר לבחון את מכלול האירועים שקרו בעולם בעשר השנים שחלפו למן התקפות הטרור של 11 בספטמבר 2001 ולהגיע למסקנה שאנו צועדים במסלול מנצח, או שהעולם בטוח יותר", אמר גינגריץ'.

הוא טען, ש"הן ישראל והן ארה"ב נמצאות עתה בצומת דרכים מסוכן, שבו קיומה של ישראל וביטחונה של ארה"ב נמצאים על כף המאזניים".

אין זו הפעם הראשונה שגינגריץ' משמיע הצהרות כאלה, אך הפעם הוא ייחד להן תפקיד חשוב: להחיות את הקמפיין הכושל שלו לנשיאות, שספג מכה קשה בשבוע שעבר, כאשר רוב הצוות הבכיר נטש את הקמפייין. גינגריץ' טען שמדובר בחילוקי דעות על אסטרטגיה, אך הלשונות הרעות בוושינגטון טוענות, שההתפטרות היתה הגב ששבר את גב הגמל, לאחר שהוא העדיף לצאת להפלגת תענוגות בין איי יוון, יחד עם אשתו קאליסטה, במקום להכשיר את הקרקע לפריימריז.

המועצה היהודית הדמוקרטית הלאומית, המאגדת פעילים יהודיים במפלגה, מתחה ביקורת על החלטת הקואליציה היהודית הרפובליקנית להזמין את גינגריץ' לנאום באירוע שלה. הדמוקרטים טוענים, כי גינגריץ' זנח את הזרם המרכזי של יהודי ארה"ב הן במילים והן במעשים.

"לגינגריץ' יש היסטוריה של הצהרות שמקנות גוון פוליטי ליחסים בין ישראל לארה"ב ושמשדרות לאויבי ישראל את המסר הכוזב שממשל אובמה אינו מתייצב מאחורי ישראל", נאמר בהודעה של הדמוקרטים היהודיים. הם אף מאשימים את גינגריץ', שהוא מעלה את זכר השואה להשגת מטרות פוליטיות, עובדה שמצביעה על חוסר כבוד לקרבנות השואה.