עונש מאסר בפועל לרב שמכר עצות וברכות באלפי דולרים והעלים מס

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום עונש של 10 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 30 אלף שקל על הרב אהרון דוד מבני-ברק

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ב') עונש של 10 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 30 אלף שקל, על הרב אהרון דוד (54) מבני-ברק, שהעניק עצות וברכות למאמינים בתמורה לאלפי דולרים והורשע בכך שהתחמק מתשלום מס על רווחיו בסכומים שהגיעו לפחות ל-35 אלף דולר.

בגזר דינה מתחה השופטת דניאלה שריזלי ביקורת נוקבת על התנהלותו של דוד במהלך המשפט וציינה כי דוד הציע לחוקריו ברשות המסים שוחד תמורת סגירת תיק המס נגדו ואף ריצה בשל כך עבודות שירות.

עוד כתבה השופטת בגזר הדין כי "התנהלותו של דוד הראתה כי הוא אינו מתחרט על מעשיו. היפוכו של דבר, הוא נהג בהתחכמות ובעורמה: הוא כפר במיוחס לו בבית המשפט למרות שהוכח כי בחקירתו הודה במעשים".

ב- 8 במאי הרשיע בית המשפט את דוד, רב ומנהל כולל בבני-ברק ואב ל-12 ילדים בביצוע עבירות של שימוש במירמה, ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס, וזאת לגבי 6 שנות המס שמ-2000 ועד 2005.

בהכרעת הדין נקבע כי הוכח באופן חד-משמעי כי דוד עסק בשנים הללו, בצד עיסוקו כמנהל כולל וכמלמד בעיסוק נוסף שעיקרו "תיקון עבירות" והענקת עצות למאמינים ולמשחרים לפתחו. עוד נקבע כי דוד גבה תשלומים תמורת שירותיו אלה והפיק הכנסות של עשרות אלפי שקלים ואולם, הוא לא דיווח לפקיד השומה על עיסוקו והכנסותיו.