אושר: יבוטל תשלום האגרה לחיילים בודדים וגמלאים

על-פי ההצעה שהתקבלה, אזרחים שהגיעו לגיל פרישה לא ישלמו את אגרת רשות השידור בין 1 בינואר 2012 ועד סוף שנת 2013 ■ חיילים בודדים לא ישלמו אגרה עד שנת 2016

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הצעת החוק של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) לבטל את תשלום אגרת רשות השידור לחיילים בודדים עד 2016 ולגמלאים עד 2014. לבקשת האוצר, הצעת החוק לא תקודם עד לסיום הדיונים וההצבעה על הרפורמה.

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן דנה בהצעת החוק של ח"כ אלכס מילר לפיה חיילים בודדים וכן גמלאים יקבלו פטור מתשלום אגרת רשות השידור. הוועדה אישרה פה אחד את ההצעה.

על-פי ההצעה שהתקבלה, אזרחים שהגיעו לגיל פרישה לא ישלמו אגרה בין ה-1 בינואר 2012 ועד סוף שנת 2013. ב-2014 ההסדר יפקע, והגמלאים יחזרו לשלם 50% מהאגרה כאשר המדינה משלימה את השאר. זאת אלא אם כן שר האוצר יאריך את ההסדר באישור ועדת הכלכלה.

במסגרת הדיונים יזם יו"ר הוועדה שאמה-הכהן פטור מאגרה לחיילים שמקבלים סיוע בשכר דירה מטעמי מרחק משנת 2012 עד 2016. עוד הוחלט כי גם את הפטור הזה יוכל שר האוצר להאריך באישור ועדת הכלכלה.

בסוף הדיון בירך שאמה-הכהן את יוזם הצעת החוק ח"כ אלכס מילר, שהציעה את ההצעה והוסיף כי "ועדת הכלכלה עשתה עוד משהו טוב היום".